Hvor viktig er referanse

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
på en CV når man sender søknad på jobb?
Får ikke tak i dem som skal evt stå der pga ferie.
Kan man evt oppgi dem på evt et intervju?

Så lenge du skriver referanser etter forspørsel eller ved intervju er du dekket. Men jeg hadde aldri ansatt noen som ikke hadde noen referanser å vise til.. ( jeg ansetter butikksjefer og deltider i 5 butikker)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Så lenge du skriver referanser etter forspørsel eller ved intervju er du dekket. Men jeg hadde aldri ansatt noen som ikke hadde noen referanser å vise til.. ( jeg ansetter butikksjefer og deltider i 5 butikker)

Fikk svar fra ei nå, så da har jeg i allefall noe :)

Alt hjelper og så lenge det står at de oppgis på forespørsel går det fint:) Lykke til! :)

Har også skrevet at de kan gis på forespørsel. Dette er jo veldig greit om du ikke ønsker å fortelle nåværende arbeidsgiver at du søker ny jobb, før du eventuelt blir innkalt til intervju. (Om noen på dagens arbeidsplass er referanse da selvsagt.)

I retningslinjene mine for ansettelser har jeg fått beskjed om å alltid ringe minst en referanse før innkalling til intervju. Om jeg ikke hadde fått oppgitt noen hadde jeg nok blitt litt i tvil... Men å ha en med mulighet for flere etter intervju bør være bra nok:)

Jente født 02.06.10
App taster :)

Klart det er viktig med referanser, men hadde aldri oppgitt referanser på en cv. Jeg har alltid skrevet på at jeg har gode referanser og at de oppgis ved forespørsel. Det er ofte vanlig å kalle inn til intervju først, og deretter ringe referanser på den eller de som er aktuelle til stillingen.

er veldig lurt å ha det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk med en, så får jeg ta den andre på et evt intervju. :)
Takk for hjelpen i allefall :)

Back
Topp