Hvor viktig er egentlig bilen?

hissigproppen

Forumet er livet
Jeg lurer på en ting dere som har barn og bil (evt ikke bil), hvor viktig er den egentlig, eller går det greit uten?
(må legge til at jeg bor i by så jeg er liksom inhabil).

Og ikke minst, hvorfor er det viktig/ikke så viktig?

Er fullstendig avhengig. Bor på landet og offentlig kommunikasjonen her er ikke all verden...

ORIGINAL: Nitho

Er fullstendig avhengig. Bor på landet og offentlig kommunikasjonen her er ikke all verden...

Sånn er det her å...

For meg er (de)n ganske viktig, bor i by men synes ikke noe om offentlige transportmidler, best med egen bil ja, men jeg går mye også da[:)]

den e livsvikti førr mæ væffal! men bor jo i gang avstand t sentrum, å d går buss t jobb titt å ofte, men biln min e gulle mitt!! meget meget vikti[8D]

Hadde ikke klart meg uten bil!

Jeg liker og bare kunne hoppe i bilen hvis jeg skal noe, ikke vente på buss..

Her er den veldig viktig! Hvis jeg og sambo skal ta buss hele tiden til jobb og barnehage(når den tid kommer) så vil det bli svindyrt for oss! Så å kvitte seg med bilen her blir uaktuelt.[:)]

den er ganske viktig jaaaaaaaaaaaa...

Vi har ikke bil - kunne kansje ønske oss det innimellom, men klarer oss fint..
(5 min å gå til Rema, og 15 min å gå til sentrum - når man IKKE har bekkenløsning[8D])

Den er viktig ja[:D][:D][:D] Nå er jentene mine blitt så store at de skal følges på håndball, svømming og turn. Tror ikke det hadde vært like lett å gå på sånne ting om jeg ikke hadde hatt bilen.................

veldi viktig! elska å kjøre! å må kjøre for å komme me t byen! går buss men d e ikje ofte å orka ikje planlegge etter den[:D]

ORIGINAL: Lucky-Devil85

Hadde ikke klart meg uten bil!

Jeg liker og bare kunne hoppe i bilen hvis jeg skal noe, ikke vente på buss..

Jeg hadde ikke komt meg på skolen om jeg ikke hadde hatt bil. Pendler ca 2 timer hver dag, og da blir det jækla lange sykkelturer om ikke vi hadde hatt bil. Dessuten bor vi i ett utkantstrøk, så vi trenger bilen til butikken. Er dårlig med bussforbindelse her i gården.

Kunne tenkt meg å ta buss jeg, men hva er vitsen når de ikke går. Billigere for meg å ta buss til skolen enn kjøre selv, men det er nå sånn det er. [&:]

Tror nok jeg hadde klart meg fint uten, men har nok gjort meg litt for avhengi[:D]

Veldig viktig..

Kommer meg jo ingen steder uten den[&:]

Back
Topp