Hvor varmt vann blander dere ut feediggrøten i?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Følger dere temperaturen som står på pakka, eller bruker du kokende vann?

Blir næringsstoffene "ødelagt" i for varmt vann, eller er det bare en "myte"?

Samsung via BV-appen <3

Jeg stikker fingeren oppi, brenner jeg meg ikke, rører jeg oppi pulver;-)

Gjør som Lissuz...kjenner etter med fingeren.. :)
Bruker ganske varmt, for innen jeg har rørt alt sammen og klar til mating, har den kjølet seg en god del ned..

Det lurer jeg og på.. Jeg bruker ganske varmt vann..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Bare lurte, for har lest at næringsstoffer blir ødelagt av for varmt vann, mens nho (?) anbefaler 70 grader for å drepe enkelte bakterier.

Derfor ble jeg litt i tvil.

Og så blir jo grøten her kald iallefall før jeg har fått blanda ut pulveret... :confused:

Samsung via BV-appen <3

Bare lurte, for har lest at næringsstoffer blir ødelagt av for varmt vann, mens nho (?) anbefaler 70 grader for å drepe enkelte bakterier.

Derfor ble jeg litt i tvil.

Og så blir jo grøten her kald iallefall før jeg har fått blanda ut pulveret... :confused:

Samsung via BV-appen <3
Man skal lese på pakka for noen grøter tåler 70 og andre bare 40

Her er det ca 40-45

sendt ifra BV forum <3

Blander kokende og kaldt vann til 50-60 grader kanskje før jeg har i.

Jeg bruker romtempratur på vannet jeg da, så varmer jeg grøten opp i microen.
Dette gjorde jeg også med størstemannen. For jeg koker vann to ganger om dagen, for å ha til grøt og mme.
Jeg er utrolig dårlig på å følge bruksanvisninger... :)

Eg vet ikke 40? Varme det i mikroen på 30sek...men det kjøle seg ganske fort

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Bruker kokende vann jeg. Har ikke tenkt over at jeg kanskje ødelegger næringsstoffene.... *sjekke hva som står på pakka* ;)

Bruker kokende vann jeg. Har ikke tenkt over at jeg kanskje ødelegger næringsstoffene.... *sjekke hva som står på pakka* ;)
Jeg også:o har ikke tenkt tanken en gang ! *vims* hva finner du ut Minnelli??:)

Juni 2012 ROCKS!

blander i nykokt vann, og som sagt tidligere er den passe når det er rørt ferdig! Kan faktisk ikke si jeg har lagt merke til at det står noe bestemt i "oppskriften" - bare blander til passende konsistens jeg

Gjør som Lissuz...kjenner etter med fingeren.. :)
Bruker ganske varmt, for innen jeg har rørt alt sammen og klar til mating, har den kjølet seg en god del ned..
Samme her. Passer på at det ikke blir altfor varmt, men hender jeg glemmer meg og det koker voldsomt ;)

ingen som leser bruksanvisninger eller? :p

nestle blandes på 40 grader, hipp på 50 og småfolk på 60 eller 70, det husker jeg ikke.

Spørsmålet var jo om dere fulgte gradene ;)

Bruksanvisninger er for pyser:-P
Visste ikke det var så om å gjøre, tenkte vann og pulver blir grøt? Og at grøten må bli kald før man gir til baby.
Har ikke gitt så mye ferdiggrøt her da heldigvis .

ingen som leser bruksanvisninger eller? :p

nestle blandes på 40 grader, hipp på 50 og småfolk på 60 eller 70, det husker jeg ikke.

Spørsmålet var jo om dere fulgte gradene ;)
70 grader skal småfolk være, det er også det som er anbefalt men pga at de andre bruker næringsstoffer som blir ødelagt med så høy temperatur så kan man altså ikke det :)

Bruksanvisninger er for pyser:p
Visste ikke det var så om å gjøre, tenkte vann og pulver blir grøt? Og at grøten må bli kald før man gir til baby.
Har ikke gitt så mye ferdiggrøt her da heldigvis .
Ja enn skulle jo trodd det :) hjelper jo lite med ferdiggrøt når man må vente ganske lenge før den blir kald! huff

Back
Topp