Hvor varmt kjører du oppvaskmaskinen på?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Kjøpte nye kjøkkenglass før jul, og fikk beskjed om at glasstøy ikke skulle vaskes på varmere enn 50 grader. Så det har vi nå gjort.

Men synes ikke at alt blir ordentlig rent.

Og det er jo fryktelig uøkonomisk å feks vaske glasstøy for seg, det vil jo ikke fylle oppe en maskin???

Så hva gjør dere?
Hvor varmt vasker dere oppvask på,
Og hvorfor kan ikke rosendal sitt glasstøy vaskes på mer enn 50 grader???

Vasker på 65 og skjønner nå kanskje hvorfor alle glass jeg hadde fra rosendahl mista skall :-P

Vasker på minimum 65, har ikke Rosendal glass men glass fra Jamie Oliver og Eva solo, de er like fine etter mange års bruk og vask

Bruker for det meste automatikk programmet, da bruker det så mange grader og så lang tid det må for å bli rent.
Har ikke fått stygge Rosendahl glass enda :)

65 grader og vi har masse rosendal glasstøy og alt er like fint etter mange vask

Stort sett 65grader. Går veldig fint, men har ikke noe rosendahl e.l. da

Har Rosendahls glass og en del annet derfra, men har aldri tenkt på å gi den "spesial" behandling. Nå bruker jeg ett eco program da, som bruker 4 timer. Ser at det kjører på 50 grader. Har alltid fått ren vask, men er veldig nøye med ren maskin. I tillegg er den ganske ny, så det kan jo også ha noe med saken å gjøre. Men jeg skylle absolutt alt før jeg setter det inn, så ikke det er mat og sånt som størkner.

Kan ikke velge temperatur på vår oppvaskmaskin, så jeg aner ikke hvilken temp den vasker på.

Har hatt den i 8-9 år, så den er vel snart på tide med utskiftning.

Vasker alt på 70 jeg. Aldri vært noe problem :P

Vi vasker på 70 her. Enkelte ting vasker jeg opp for hånd, som spesielle og dyrere glass.

Vasker stort sett på 65gr, men når mye er VELDIG skittent så setter vi på 70gr. Har bare glass fra rosendal, og de er like fine. Begynte å samle for 4 år siden, så ville jo sett det hvis de ikke tålte det.

Aner ikke:p
Vaskemaskinen føler selv hvor varmt den skal vaske...:)

Vi har et program som heter grytevask. Bruker bare den vi, for føler ikke det blir ordentlig rent på de andre programmene :P

Back
Topp