Hvor var du da vannet gikk?

Maren

Flørter med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Har du en morsom eller spesiell historie å dele rundt din vannavgang? Da vil vi gjerne intervjue deg. Send meg en PM eller en epost til babyverden@sandviks.com!

Hilsen Maren Eriksen, Babyverden

Ikke så morsom, men vannet mitt gikk når jeg lå i badekaret på fødeavdelingen. Fødte i badekaret og hadde en helt fantastisk fin fødsel <3

Ikke så fryktelig morsom vannavgang her heller gitt:P Gikk på sykehuset...;) Pang og der fosset det!!

På utsiden av leiligheten. Gikk da jeg nettopp hadde lakt på med føden og reiste meg opp fra stolen for å gå inn. Ringte opp igjenn og fortalte at nå var det ikke noe tvil om at vannet gikk det fosset ut ;)

Vannet gikk når jeg lå i sykesengen på nyreavdelingen:p hadde heldigvis akuratt blitt trillet opp fra ultralyd av nyrene og skulle duppe av litt:p

Vannet gikk når jeg strakk meg etter fjernkontrollen, lå på sofaen hjemme.

Første del av vannet (det som lå foran hodet) gikk på søndagsmårran. Resten av vannet gikk på sykehuset kvelden etter. Rant vann hele tiden etter første del hadde gått.
Hadde lagt meg på sofaen natt til søndagen og våkna av at det sildra. Sprang ut på badet i fall resten skulle gå. Sia e va syk 1 mnd før fødsel (og fortsatt syk når fødsel startet) lå e på sofaen for e klarte ikke å ligge i senga. Hadde bronkitt og hosta på meg ribbeinsbrest.
Legen sa at e kom til å hoste ungen ut, noe som gikk troll i ord ;)

På sykehuset i forbindelse med i gangsettelse, sokkene ble kasta !!

Vannet gikk på fødestuen :)

Under fødsel begge gangene ;)

Med nr 2 gikk det slik:
Hadde hatt e lang dag, kjøpt nytt spisebord og stoler som ble skrudd opp etter jenta var lagt.
I 00.30 tia våknet jenta med vondt i magen, så tok hun inn i vår seng. Kl 00.50 kjente jeg et "smell" (i mangel på bedre ordforklaring), tenkte da at enten var dette et dødsspark eller vannet gikk. Nølte litt før jeg satt meg opp, da fosset vannet ut :p Sa til samboern at vannet gikk og at han måtte ringe barnevakta og føden da vi har 1 times kjøring til sykehuset og jeg hadde gbs, så måtte inn med engang for å få antibiotika.
Gikk på bade mens vannet rant, jenta på 2 år kom etter meg..
"Mamma det e vått hær" sa hun mens hun tørket gulve med en handuk :p

Vannet gikk med et smell under pressriene, jm og veggen fikk en dusj. :p

Det gikk aldri av seg selv.

hver gang jeg presset, så presset jeg vann ut også :P Trodde jeg tissa på meg, men SÅ mye tiss kan det ikke ha vært ;)

Ganske udramatisk egentlig satt på toalettet og trodde egentlig at jeg hadde begynt å få et nytt svangerskaps relatert problem :p
men pang så kom riene og lakk resten av tiden til hun kom ut ;)
Var ganske heldig med hvor vannet gikk ;) tok noen timer før jeg forsto hva som egentlig skjedde der :p

Ikke så morsom historie her heller.
Vi hadde akkurat fått tildelt fødestue. Jeg "hoppet" opp i sengen for å teste den, uten så mye som å ta av dyna engang. Det var visst det som skulle til. Det fosset ut.

Back
Topp