hvor vanlig er det?

dizzo

Betatt av forumet
... med takkekort for fødselsgaver? altså gaver den nyfødte har fått fra kjente og bekjente?

Trur det er ganske vanlig, vi har både fått og gitt:)

Skytten84 skrev:

Skytten84 skrev:

Skytten84 skrev:

har jeg ikke hørt om jeg da, men... sier takk når vi får det, ferdig med det

Jafseslafsaslappfis skrev:

Jeg ante heller ikke det var vanlig før jeg kom inn på BV. 

Labambie skrev:

Jeg ante heller ikke det var vanlig før jeg kom inn på BV. 

really? dette var faktisk ganske fjernt for meg må være en BV-greie ja

stva skrev:
Det har jeg aldri hørt om......... ikke har vi gitt, og ikke har vi fått av andre heller!

For meg er det en selvfølge å gi takkekort etter fødselsgave til den lille. Har også fått fra alle vi har gitt gave til:)

Er vel ingen Bv-greie.. Helt vanlig her i allefall..

Absolutt ingen BV-greie - helt vanlig her. Og slik har det vært i årevis, lenge før BV eksisterte.

Frk.MammaMor skrev:

kankje fra sted til sted da..jeg har selvfølgelig hørt om takkekort etter dåp osv, men fødsel? Da sier man jo tusen takk når man får den liksom jeg har iallefall aldri hørt om det, mottatt det eller send det selv:) Men smak og behag..blir jo bare å lage mer jobb for en selv, eller? :)

Frk.MammaMor skrev:

kankje fra sted til sted da..jeg har selvfølgelig hørt om takkekort etter dåp osv, men fødsel? Da sier man jo tusen takk når man får den liksom jeg har iallefall aldri hørt om det, mottatt det eller send det selv:) Men smak og behag..blir jo bare å lage mer jobb for en selv, eller? :)

Her har jeg ikke gitt takkekort etter dåp:) Så er vel litt forskjellige vaner fra sted til sted da. For meg er det hvertfall mer naturlig å gi takkekort til de man fikk gave fra etter fødselen, for da får man jo fra "hund og hane". Litt greit å takke de man fks. omtrent aldri ser, som faktisk har kjøpt gave til den nyfødte. Til dåpen fikk gutten vår omtrent bare gaver fra gjestene, og da ble det ikke like naturlig å trykke opp takkekort, følte jeg da.

LillianneLie skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Her har jeg ikke gitt takkekort etter dåp:) Så er vel litt forskjellige vaner fra sted til sted da. For meg er det hvertfall mer naturlig å gi takkekort til de man fikk gave fra etter fødselen, for da får man jo fra "hund og hane". Litt greit å takke de man fks. omtrent aldri ser, som faktisk har kjøpt gave til den nyfødte. Til dåpen fikk gutten vår omtrent bare gaver fra gjestene, og da ble det ikke like naturlig å trykke opp takkekort, følte jeg da.

da bare ringer jeg eller sender sms jeg:) men ja, det er forskjellig da:)

Ikkenymor skrev:
Absolutt ingen BV-greie - helt vanlig her. Og slik har det vært i årevis, lenge før BV eksisterte.

Samme her

Ikkenymor skrev:

Helt vanlig her også, så det var ikke noe jeg har "lært" på BV. 

Det handler jo også om at familie og venner ønsker et bilde av barnet også da, og kanskje den nye familien. Synes det er like naturlig som til dåpen for eksempel.

Back
Topp