Hvor vanlig å SA?

Stin3

Blir kjent med forumet
Hvor vanlig er det å spontanabortere? Dette er første gang jeg er gravid å jeg er så utrolig redd for å miste det. :( Ser etter blod nesten vær gang jeg er på do, får liksom ikke helt til å glede meg over å være gravid når jeg er så redd. Noen som vet noe ? 

De sier det er 15%
Jeg er også gravid for første gang, og redd for det samme. Men tror de fleste tenker på det. Blir godt når man en gang skal på UL og se at alt er greit. Så får vi prøve å tenke positive tanker i mellomtiden :)

utrolig vanlig, men de fleste mister uten å vite det.
Som ved feks en kjemisk.. At egget ikke fester seg. Og det er mange som ikke mister før etter mange uker så derfor er det liksom hysj hysj å fortelle at man er gravid før 12 uke.
Men det er greit at familien vet alt om det for sorgen kan være lettere å bære...

Jeg hadde en kjemisk i mars og det var kjempe trist. Jeg er redd jeg skal miste denne gangen men er litt roligere, for jeg har jo gått et fult svangerskap før, så det er faktisk litt lettere å tenke at om spiren ikke sitter, så er det ment at den ikke er sterk nok...

Lykke til og slapp av, er du urolig så tar du en ektra sjekk til legen.

Hvis du går inn på Augustjentenes viktigste tråder, så ligger det en link der til en side hvor det står litt om risikoen for å miste når man er kommet så og så langt i graviditeten. egentlig var det beroligende å se på den, for tallene er ikke akkurat høye når man har kommet til 5 uker og mer!

Mykje vanlegare enn folk trur, men er umuleg å vite noko statistisk, då mange SA før dei har skjønt at dei er gravide.
Nokon trur dei berre har kraftigare mensen, eller at den berre var litt forsinka osv... :)

Går nok så bra så;) Du har jo komt så langt at du faktisk veit om svangerskapet;-)

Huff, sånn er det ikke noe greit å ha det...

Hvis du regner med såkalte kjemiske svangerskap, som er når egget blir befruktet, men man får mensen som vanlig eller litt forsinket, så er nok SA veldig veldig vanlig. 

Men for hver dag som går, blir sannsynligheten mindre! Og tenk - hvis du ser et bankende hjerte i uke 8, da er det 98% sjanse for at alt går bra helt til termin.

Så hvis du er så redd for å abortere, synes jeg du skal gråte litt hos legen og få henvisning til tidlig ul :) Så kan du senke skuldrene og være GLAD for å være gravid :)

oj, her var det mange gode ord :) Takk :) Jeg får vel prøve å senke skuldrene litt:) 

Back
Topp