Hvor usunt er Fun light?

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Ja hvor usunt er fun light saftene?

Er det ille å drikke det flere ganger om dagen?

Jeg tenker mest på syreskader i tennene når det er snakk om å drikke slikt da. Drikker saft å brus vi og, men vi begrenser det.

Man skal vel ikke drikke det når man er gravid pga aspartam.. Men sånn ellers vil jeg påstå den er sunnere enn vanlig saft.

Var hos legen å da spurte jeg om dette. Er bare å drikke sa han. Samme har jm sagt å jeg elsker fun safta

jeg liker ikke drikke med "fake" sukker. ikke pga hysteri, men smak. Jeg vil ha husholdningssaft jeg :P

Har ikke kunstig søtning blitt "friskmeldt" gang på gang nå?
Hvor mange ganger skal til før folk tenker at det er helt ok å drikke litt slikt??

Jeg drikker ikke saft eller brus med aspartam. Da drikker jeg heller med sukker de få sjeldne gangene jeg drikker sånt. Saft/brus er ikle hverdagsdrikke for meg, så da ser jeg ikke behovet for sukkerfritt.

Forskningene spriker. Det er bevist at store doser aspartam på forsøksmus gir skade. Men så sies det at små mengder er ok. Gift er gift for meg enten det er i aldri så små doser ;) Med et bittelite sårbart foster i magen er det uaktuelt! Ikke lett å holde seg unna alle skumle stoffer rundt oss i hverdagen, men akkurat aspartam er ikke vanskelig.

Jeg drikker ikke saft eller brus med aspartam. Da drikker jeg heller med sukker de få sjeldne gangene jeg drikker sånt. Saft/brus er ikle hverdagsdrikke for meg, så da ser jeg ikke behovet for sukkerfritt.

Forskningene spriker. Det er bevist at store doser aspartam på forsøksmus gir skade. Men så sies det at små mengder er ok. Gift er gift for meg enten det er i aldri så små doser ;) Med et bittelite sårbart foster i magen er det uaktuelt! Ikke lett å holde seg unna alle skumle stoffer rundt oss i hverdagen, men akkurat aspartam er ikke vanskelig.
Sukker er gift for kroppen det også da;) men forstår hva du mener. Jeg hadde valgt produkten med sukker hvis jeg hadde hatt muligheten til å få i meg sukker.

Sukker er gift for kroppen det også da;) men forstår hva du mener. Jeg hadde valgt produkten med sukker hvis jeg hadde hatt muligheten til å få i meg sukker.
Jepp! Drikker derfor heller ikke saft med sukker mer enn en gang annet hvert år :p haha

Back
Topp