hvor tungt kan man løfte

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Når man er gravid? La oss si i 3 trimester. Bare lurer[:)]

Altså armtrening (Biceps og lignende)!

ORIGINAL: jeanette22

Du kan ikke løfte noe som helst over 5 kilo !!
Jeg måtte få sambo til å bære hele tia uansett hvor tung det var !!

Jeg trener med 6 kg(ja vet det er lite, er ikke så sterk i armene) manualer annenhver dag, er det dumt da??[:-]

det begrenser seg vel mtp magen? [8D]
Jeg klarte å løfte en tv faktisk, men man må jo føle på det selv da.. ryggen er jo ekstra utsatt - så jeg ville ikke løfta noe jeg ikke hadde for vane å løfte på..
Å løfte sine egne barn er jo noe man gjør til vanlig - og har man et ukomplisert svangerskap så skal ikke det være noe problem i 3 semester heller..

ORIGINAL: LovelyTwo

Jeg regner med man kjenner selv på kroppen når noe er for tungt. 6 KILO??? det går jo bare ikke ann, er da ikke praktisk mulig... med barn hjemme på snart 12 kilo, tung jobb, osv.

kjedelig når du har handlet 4 liter melk og 3 halvannenlitersflasker og ei 2kgs ribbe til jul da..
"eeeeh.. kan noen bære dette ut i bilen for meg?" [:D]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Svartengel

Var vel på januarforumet dei skreiv 6kg.. 

E du vittig? Hahahahaha[:D] Ja d e du faktisk[:-]

Ikke så sarkastisk nå da lissymor.. [8D]

Lar alle mannen bære alt fra butikken eller? Seks kilo er faktisk ingenting.

Skreiv bare det som sto der, sa ikkje eg trudde på det. Eg tar det på dagsformen kva eg løfter.

ORIGINAL: Dollface

E du vittig? Hahahahaha[:D] Ja d e du faktisk[:-]

Ikke så sarkastisk nå da lissymor.. [8D]

Nei jeg endra det *host* Og nå ødela du alt[>:][8D]

La dette stå som bevis på at det skrevne ord varer evig... ellerno..
*flykter tilbake til pediatribøkene.. leser om fødsler og barseltid.. as if I didn't know thattttt liksom*
[8D]

Lar alle mannen bære alt fra butikken eller? Seks kilo er faktisk ingenting.

Skreiv bare det som sto der, sa ikkje eg trudde på det. Eg tar det på dagsformen kva eg løfter.

Ja det var jo en smule *host* lite[8D] Jeg synes jeg ser meg på butikken "Nei dette var to kilo for mye kjenner jeg[:-] Jeg kommer tilbake igjen. På lagunen der jeg alltid parkerer på toppen[:-][8D]

Eg triller varene så langt eg kan, men eg har ryggproblemer utenom svangerskapet, så eg er litt ekstra forsiktig. Men eg hadde neppe tatt så store hensyn om eg hadde følt at eg faktisk orka det.

Kommer vel litt an på hva du er vant til fra før, feks jeg har en gutt på 11,5 kg, jeg løfter jo han flere ganger for dag! Og løfter nok tyngre også, men kjenner etter på kroppen! Og begynner ikke å løfte en sofa el, det blir for dumt! Så er det lurt å trene skrå magemuskler som kan støtte ryggen litt, det gjelder jo egentlig alltid, ikke bare som gravid..

ORIGINAL: LovelyTwo

Jeg regner med man kjenner selv på kroppen når noe er for tungt. 6 KILO??? det går jo bare ikke ann, er da ikke praktisk mulig... med barn hjemme på snart 12 kilo, tung jobb, osv.

Var det ment som at 6 kilo var lite å trene med?[:-] Sa jo at jeg ikke er så sterk.[:-] Klarte mer før, men graviditeten tar faktisk på litt også..

Bare sånn at det er sagt så snakker jeg om å trene biceps, ikke vanlig rygg løft[:)]

legen min sa at man kan jo ikke løfte så ungen detter ut akkuratt!
det er vell av hensyn til ryggen og bekken og slikt, at man skal være litt forsiktig...

Du kjenner som oftest dine egne begrensninger ! [:)] 

ORIGINAL: EricaJenta

Bare sånn at det er sagt så snakker jeg om å trene biceps, ikke vanlig rygg løft[:)]

Det burde du skrive i HI, for det er ikke det som blir diskutert her[;)]
Hvorfor skulle ikke det gå greit då?? regner med du har gjort det resten av sv.skapet, så ser ikke noe i veien for at du kan løfte manualer på 6 kilo....

ORIGINAL: *NysgjerrigPetra*

ORIGINAL: EricaJenta

Det burde du skrive i HI, for det er ikke det som blir diskutert her[;)]
Hvorfor skulle ikke det gå greit då?? regner med du har gjort det resten av sv.skapet, så ser ikke noe i veien for at du kan løfte manualer på 6 kilo....

Jo har gjort det for det meste. Var noen ukers opphold da jeg var på det værste med kvalme og trøtthet bare.

Back
Topp