Hvor tungt kan man bære?

Katz1

Elsker forumet
Julibarna2014
Septemberlykke 2016
Novemberbarna 19
Jeg har en gutt på 1.5 år, har ikke veid han på en liten stund, men tror han veier ca 13.5 kg. Leste nettopp på pregnancy + app at man skal være forsiktig med for eksempel å plukke de opp eller bære på de... :o kjenner jeg blir litt nervøs, har jo gjort dette hele tiden og det er vanskelig å la være.. Hva gjør dere? :)

Jeg har en gutt på 1.5 år, har ikke veid han på en liten stund, men tror han veier ca 13.5 kg. Leste nettopp på pregnancy + app at man skal være forsiktig med for eksempel å plukke de opp eller bære på de... :eek: kjenner jeg blir litt nervøs, har jo gjort dette hele tiden og det er vanskelig å la være.. Hva gjør dere? :)
jeg bærer datteren min på 16 kg.men prøver å ikke ta noen brå rykk eller løft.

Jeg har en gutt på 1.5 år, har ikke veid han på en liten stund, men tror han veier ca 13.5 kg. Leste nettopp på pregnancy + app at man skal være forsiktig med for eksempel å plukke de opp eller bære på de... :o kjenner jeg blir litt nervøs, har jo gjort dette hele tiden og det er vanskelig å la være.. Hva gjør dere? :)
Jeg bærer barnet mitt på snart 2 år, ingen fare. Bare ikke ta noen brå bevegelser pass på at du ikke strekker noen muskler. Jeg ville ikke bært en eske på 16kg, men syns vekten er annerledes når det er snakk om et barn. Gikk fint sist jeg var gravid. Da bærte jeg storesøster som også var nesten 2 år

Jeg løfter en del tungt på jobben. Føler at jeg ikke kan la vær å gjøre det når jeg er på jobb. Er jo ingen som vet at jeg er gravid der så må jo bare gjøre det.

Syns det er vanskelig dette med løft. Ville helst unngått det hvis jeg kunne...

Hjelper en jeg følger opp på jobb med flytting.. Synes også det er vanskelig og ville gjerne unngått det. Er bare 4+2.

Jeg er ikke bekymret for å løfte tungt så lenge jeg er frisk og ikke får vondt/strekksmerter noen sted.. Er litt mer obs på riktig løfteteknikk for å ikke få vondt i bekkenet.

Jeg bærer på mine to på 3 år. De er rundt 14 kg:)

Dette tenker jeg også mye på. Har en datter på 3 år som må bli bært mye. Hun har Down syndrom, og går ikke selvstendig foreløpig. I tillegg trenger hun ofte å bæres bort fra "situasjoner". Ofte må jeg løfte henne "med makt" når hun setter seg på bakbeina, og da gjør hun seg ekstra tung, og virker enda tyngre enn sine 14,5 kg.

Dette har jeg også tenkt på.. sist bar jeg en treåring stadig vekk uten problemer, men nå sliter jeg veldig med minsten på bare 12kg.. jeg får stadig vekk smerter i magen etter jeg har fartet inn og ut til bilen og opp trappene osv... blir jo litt bekymret for at jeg ikke burde bære, men er det pga vår kropp eller pga baby?

Jeg prøver også å tenke over hvordan jeg løfter. Ex. Løfter med beina og bruker minst mulig mage/rygg. Tenker at det skal mye til å gjøre noe galt :)

Sønnen min er nesten 15 kilo og dattera mi er nesten 17 og jeg bærer dem begge. Synes ikke det er slitsomt, men hvis jeg merker at det er veldig tungt så bare legger jeg dem ned igjen.

Arbeidslederen min nærmest tvang meg til å måke hele gårdsplassen forrige uke...+ halve hagen.... Er 8+3 nå.. Hun mente at det ikke var så farlig ennå.
Kjente det godt i kroppen da jeg var ferdig! Så ikke no mer snømåking på meg i vinter

Felles for de svarene jeg har fått er at kroppen selv sier fra om det er for tungt. Blir man sliten er det bare å sette det fra seg. Får man smerter, gjør man ikke det samme igjen men spør om hjelp. I følge JM var det en myte at tunge løft medførte abort så lenge alt er normalt ellers i svangerskapet.

Jeg har bært en god del i begge svangerskap, men passet på å løfte riktig og skånsomt. Og vært mer forsiktig mot slutten, Ifm kynnere og vondt bekken.

Ved blødninger skal man vel kanskje vært litt forsiktig med tunge løft, ellers virker det som om det går fint når alt er normalt, som det sies over her.

Back
Topp