hvor tung er tunge løft?

Frøken X

Flørter med forumet
HMMM; lurer på en ting. det sies jo at en ikke skal løft tungt men hva er tungt? Er det tungt å bære to matposer fra butikken liksom? Hvorfor er det egentlig farlig å løfte tungt? På forhånd takk

Jeg vil tro at tunge løft er løft som virkelig sliter på en. F.eks. å flytte på møbler og sånt. Vanlig dagligdagse løft som å bære handleposer kan da ikke være skadelig.

er ikke helt sikker....men når man er gravid skal man aldrig løfte mer over maks 10kg.

Har hørt at en skal løfte max 10 kg når en er gravid..
Men selvsagt alt etter hvor sterk en er også, da, tenker jeg[;)]

det kommer vel ann på hvordan svangerskapet ditt er det. er du frisk kan du nok bære to poser fra butikken,jeg gikk og blødde med første mann og da fikk jeg klar beskjed at jeg ikke skulle løfte mer enn 1 kg. har blødd i dette svangerskapet oxo,så det gjelder denne gangen oxo.

hvor tungt man kan løfte, varierer jo ettersom hvor sterk man er..
var godt trent forgje gang, og løftet mye tungt i jobben helt til magen ble for mye i veien.

legen min sa at hvis du er frisk, så klarer du ikke å løfte ungen ut av deg!!
det var for å skåne ryggen, at man skulle være forsiktig... man tåler jo mindre enn når man ikke har en spire i magen...

men denne gangen må jeg nok være forsiktigere, har mistet mye styrke under permisjonen, gitt!! men må fortsatt løfte tyngre enn 10 kilo, tulla vår veier jo 12!!![:)]

En skal jo liksom ikke løfte tyngre enn 10kg...
Men en kan jo ikke bli nekta å løfte sine egne barn,om ikke det er en "ille" situasjon!
Føler jo på kroppen hva som blir tungt,og...

Fikk beskjed hos jordmoren at man ikke skulle løfe over 10 kg...så litt matvarer går nok bra[:D]

Back
Topp