Hvor trygt er det for barna i barnehage?

Har en jente på samme alder som din. I førsten løp jeg rundt over alt bare får å passe på når hun reiste seg opp på ting, men alikevell greide hun å falle. Selvom jeg var rett ved henne. Det skjedde gang på gang og tilslutt bare gav jeg opp. Nå har hun mye bedre balanse og veit hva det å falle er. Ser at hun er tydlig redd hvis hun mister balansen å setter seg ned på kne fra ståstilling.Hun faller mye mindre nå og går mye bedre!
La henne leke og utforske. Det er så utrolig viktig, tenker barnet vill bli pysette og redd for alt hvis den ikke opplever noe som er litt skummelt som å falle.
Jeg øver på det ;)
 
For å jobbe som pedagogisk leder går man 3 år på høyskole, så utdanning har vi [emoji6]
Mange av assistentene er også utdannet barne-og ungdomsarbeidere, så mange har utdanning.

Jeg har ellers ikke så mye å tilføye, de andre har skrevet det jeg også tenker.

Jeg håper du klarer å legge vekk bekymringene, sånn at du ikke fører din angst over på datteren din. Det vil ikke føre til noe godt for noen av dere.
Lykke til [emoji4]
Tusen takk skal du ha! Jeg venter spent, hvilken bh får vi?))
 
Ser du er blitt anbefalt å ikke bruke hjelm, og vanligvis er jeg enig i det, men en venninne av meg hadde en utfordring med vekst som gjorde at hodet var uproporsjonalt tungt en periode i barndommen. Hun fikk hjelm av legen. Det må sies at dette er ekstremt uvanlig, og aldri skal brukes uten at lege og fysio har vært inne i bildet. Hjelm som brukes mye på små kan være veldig skadelig for utviklingen. Hvis du virkelig tror hun har et problem med dette som er utenom det vanlige ville jeg bedt om henvisning til fysio :) jeg syns datteren din høres ut som om hun faller akkurat som andre barn på hennes alder, men føler jeg burde nevne det. Sånt blir normalt oppdaget på helsestasjonen lenge før foreldrene ser det, så hvis ikke du har fått kommentarer derfra er det nok ingenting å bekymre seg for :)
Takk skal du ha, så godt og gjennomtenkt! Nei, hjelm trenger vi nok ikke ;)
 
Barn har godt av å omgås med andre barn, og man kan dessverre ikke sy puter under armene for å hindre at de ikke faller og slår seg. De lærer av å feile, og et skrubbsår på kneet har ingen lidd noen nød av.

Jeg er småbarnsmor og pedagogisk leder i barnehage, og jeg har møtt mange foreldre som deler dine bekymringer :) dessverre kan man og bør man ikke værne barna fra noe så normalt som det å falle å slå seg.

Barnet ditt har godt av å begynne i barnehagen kan det høres ut som :)

Jeg har møtt en mor som ville ta ut barnet fra barnehagen etter han datt å slo seg han prøvde å løpe. Han løp av full fryd og hylte og lo til han datt. Ble et lite skrubbsår i panna, men begynte å løpe med en gang plasteret kom på ;)
 
Barn har godt av å omgås med andre barn, og man kan dessverre ikke sy puter under armene for å hindre at de ikke faller og slår seg. De lærer av å feile, og et skrubbsår på kneet har ingen lidd noen nød av.

Jeg er småbarnsmor og pedagogisk leder i barnehage, og jeg har møtt mange foreldre som deler dine bekymringer :) dessverre kan man og bør man ikke værne barna fra noe så normalt som det å falle å slå seg.

Barnet ditt har godt av å begynne i barnehagen kan det høres ut som :)

Jeg har møtt en mor som ville ta ut barnet fra barnehagen etter han datt å slo seg han prøvde å løpe. Han løp av full fryd og hylte og lo til han datt. Ble et lite skrubbsår i panna, men begynte å løpe med en gang plasteret kom på ;)
Takk for det :) i dag falt hun og slo seg skikkelig med hodet mot stoleben(((((((((((((((( det er grusom merke på ca. 8 sm(((((((
 
Du er nok litt for hønemor. Det er jo akkurat det de lærer av. Jenta vår er klatremus og overalt. Ho kommer hjem med blåmerker og skrubbsår hver dag. De trenger å utfolde seg å få lov til å ekspremitere
 
Oi nå følte jeg meg plutselig elendig. Bekymrer meg stadig for det samme og vår datter begynner nå i barnehagen med en sannsynelig epilepsi diagnose. Men frem til nå har hun leket for seg selv og ramlet flere ganger og hun har lært av det (vi får stadig spm og skryt om hvor flink hun er for sin aldersgruppe og hvor selvstendig hun er). Hun blir stadig mer forsiktig og det hjelper henne mot å kunne gå og utvikle seg. Tror vi alle vil helst passe på de 24/7 men jeg tror det er viktig for dere begge og slappe av, spesielt deg. :) (Vår datter har hatt store samt små kuler, men da ringer man evt legen som vil berolige dere. Be dere følge med på h*n og at de tåler en støyt.)
 
Last edited:
Back
Topp