Hvor trygg er man?

Bølle_frø

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor trygg er man nå på at alt går bra og man får en baby i armene sine til slutt...

Jeg er i uke 11+2. Var på tidlig ul i uke 9+6(10+0 i følge gyn) og fikk se et bankende hjerte og ting var som de skulle. Jeg har også hørt i ettertid på min egen doppler hjertelyden til den lille da jeg plutselig hadde noen dager hvor kvalmen og oppkastet forduftet og jeg ble litt bekymret for at det hadde gått galt. Nå har både kvalmen og oppkastet kommet tilbake. Jada, alt hva man skal bekymre seg for.... :p men jeg lurer på, hvor trygg er man nå for at alt skal gå bra til slutt? Kan det fortsatt skje ting til tross for at man har sett og hørt hjerte?

Fra uke 9 er det 2% sjanse for spontanabort og etter uke 12 er det mindre enn 1 %. Så sann sett er det veldig sikret :)
Men når det er sagt så vet jo man aldri... er mye som kan skje..
Er ikke for å gjør deg mer bekymret, men vet om mange skremselshistorier :(
Men som regel går alt bra! :) man må bare tenke positivt og nyte graviditeten :)

Fra uke 9 er det 2% sjanse for spontanabort og etter uke 12 er det mindre enn 1 %. Så sann sett er det veldig sikret :)
Men når det er sagt så vet jo man aldri... er mye som kan skje..
Er ikke for å gjør deg mer bekymret, men vet om mange skremselshistorier :(
Men som regel går alt bra! :) man må bare tenke positivt og nyte graviditeten :)

Neida, blir ikke mer bekymret :) sånn virkeligheten er og vi får ikke gjort noe med det dessverre. Skal prøve så godt jeg kan å være positiv og nyte det :)

Det er jo veldig få tilfeller som ender ille når man har passert 12 uker, men sikker kan man dessverre aldri være. Ting kan skje inni magen og i forbindelse med fødsel. Noe er tilfeldigheter, annet kan ligge hos mor eller hos barnet. Så aldri noen garanti, men sånn er jo livet generelt om du skjønner - du vet jo ikke når du plutselig kan være uheldig å bli skadet, eller kan bli syk e.l., men likevel går ikke de fleste rundt og er livredde for om de overlever den neste uka (heldigvis :) ).
Alt tilsier at svangerskapet går bra når du har kommet så langt, så forsøk å senk skuldrene og nyt det :)

Det er jo veldig få tilfeller som ender ille når man har passert 12 uker, men sikker kan man dessverre aldri være. Ting kan skje inni magen og i forbindelse med fødsel. Noe er tilfeldigheter, annet kan ligge hos mor eller hos barnet. Så aldri noen garanti, men sånn er jo livet generelt om du skjønner - du vet jo ikke når du plutselig kan være uheldig å bli skadet, eller kan bli syk e.l., men likevel går ikke de fleste rundt og er livredde for om de overlever den neste uka (heldigvis :) ).
Alt tilsier at svangerskapet går bra når du har kommet så langt, så forsøk å senk skuldrene og nyt det :)

Jeg skjønner hva du mener ;) man blir bare så hysterisk når det er aller første barnet også, hehe! Men ja, skal forsøke å senke skuldrene :)

I morgen lørdag er jeg i uke 15 og føler meg ganske trygg :-)

Back
Topp