Hvor tidlig

someeone

Gift med forumet
syns dere det er greit og kjøpe utstyr ?
Er det tidlig og ta det etter ordinær ul ? [:-]
Jeg og min kjære har ikke råd til og kjøpe alt
i en sleng, men vi vil heller kjøpe litt og litt.
Så er det teit og kjøpe inn alt i uke 20 ?

jeg kjøpte ikke noe sist før etter 7 mnd vi har skikkelig dårlig råd så vi la av hver mnd i stedet det vi klarte og tok det da.. personlig kommer ikke vi til å gjøre det annerledes denne gangen heller..... jeg ville ventet jeg da men dere må gjøre det som føles riktog for dere[:)]

jeg fikk pakke fra nøstebarn i dag [8D] men det var pga de hadde 10% da. [;)]

Nei jeg syns ikke det er tidlig.. jeg har vært og sett litt på tin  allerede, ikke kjøpt noe enda da.. men kommer nok til å begynne etter ordinære ul'en [:D] 
Greit å kjøpe inn litt og litt ja så det ikke blir så dyrt!

Det er vel bare å kjøpe det. Jeg kjøpte et nytt set klær forrige fredag. Var halv pris, og kjempe snålt, så måtte bare ha det. Om det skulle gå gali, så får jeg heller gi det bort i gave til noen.

Sist svangerskap handlet jeg det meste i oktober, og han kom ikke før i februar.

Vi hadde veldig dårlig råd med første mann, så vi kjøpte litt og litt og litt helt fra jeg visste jeg var gravid. Dessuten fikk jeg mange "Gratulerer med å være gravid" gaver veldig tidlig. 

kjøp når du selv føler for det[:)] 

eg kjenner noen som hadde ALT i hus før hun var 3 mnd på veg! hadde redd opp senga og alt! DET syns eg kansje er litt tidelig[X(]

men i uke 20, så er det jo bare å sette i gang[:)] greit å kjøpe litt og litt, så lommeboka ikkje blir helt tom!

Selv har eg nesten alt denne gangen, så eg kommer bare til å kjøpe vogn, og litt klær! vogna kommer eg ikkje til å kjøpe før eg er komt hjem fra sjukehuet[8D] (bestille den før, men må fint stå på butikken litt, for har virkelig ikkje plass til mere ting her nå)håper å ha flytta i hus rett rundt termin, så dapasser det litt mere å få vogn og slikt i hus da![:)]

Jeg begynte å kjøpe ca 1mnd etter UL! :) og rommet sto klart fra februar(hun er født i mai), men jeg gikk aldri innpå der da.. livredd for å knytte meg til tingene :)

Kommer selv til å kjøpe ting etter de magiske uke nr 24:)

Nei, du må gjøre det slik DU vil [;)]
Vi har heller ikke særlig god råd, og etter å ha solgt ALT av babyutstyr bortsett fra sprinkelsenga,
så må vi jo kjøpe inn på nytt.. 
Fikk f.eks bilstolen for et par dager siden vi...[;)]

Det er jo helt opp til hva DU føler for da[:D] skjønner det med dårlig råd å att dere kjøper litt og litt, det kommer nok vi også til å gjøre denne gangen her tenker jeg siden vi har solgt alt av babyutstyr, bare sprinkelsengen igjen som minstemann bruker ennå[:D] men den kommer nok til å bli babyen sin

Vi kjøpte vogn sist da jeg var 12 uker på vei[8D] Ser ikke noe problem med det[:D]

Det må du nesten bare kjenne på selv.

Men, om du synes det er tidlig, ikke la økonomien styre dette, det er da ikke rimligere å spre innkjøpene, med mindre du kan treffe noen gode tilbud da. Tvert imot, sett pengene på en konto du ikke tillater deg å ta dem ut av (om du ikke evner å la dem stå igjen på vanlig konto) hver mnd, da får du rente også, vogn i gangen gir ikke renter, penger til vogn i banken gir renter, så du kanskje kan kjøpe en body også :)

ORIGINAL: *Stella*

Det må du nesten bare kjenne på selv.

Men, om du synes det er tidlig, ikke la økonomien styre dette, det er da ikke rimligere å spre innkjøpene, med mindre du kan treffe noen gode tilbud da. Tvert imot, sett pengene på en konto du ikke tillater deg å ta dem ut av (om du ikke evner å la dem stå igjen på vanlig konto) hver mnd, da får du rente også, vogn i gangen gir ikke renter, penger til vogn i banken gir renter, så du kanskje kan kjøpe en body også :)

Godt sagt[;)]

Du må gjøre det som er rett og best for deg :)

Var tenkt å kjøpe litt og litt, har begynt å sette penger av på en egen konto. Tenkte å kjøpe noe på salg, noe brukt osv slik at det ikke blir så himla dyrt

Denne gangen har vi jo nesten alt vi trenger (bortsett fra hus [8|]), men ventet ganske lenge sist gang. Var rett og slett bare fordi vi ikke følte noen hast med å hamstre inn utstyr [:)]

Tror jeg venter til ordinær ul..ser ikke vitsen med å gjøre det tidligere, har forresten det meste fra før av [:)]

Grunnen til at jeg valgte ca uke 20, er fordi da skal
mamma og pappa til umeå i sverige(rundt samme tida), og finner de den
vogna som jeg vil ha så blir den jo billigere der, og da kunne de jo evt
kjøpe den. Men økonomien til meg og sambo er litt opp og ned, derfor
vet vi ikke om vi har råd rundt novemer til BÅDE julegaver og baby
utstyr. Husk på at jula kommer også vet dere [:D] og det og sette opp
sprinkelseng og fixe hus, høygravid er ikke noe jeg har såååå lyst til
heller. Tror nok at vi blir og kjøpe litt og litt. Behøver jo ikke akkurat
og ha utstyre fremme fra uke 20 og til fødselen, bare og pakke det bort
og ta det frem igjenn like før babyen kommer =)

vi kommer sikkert til å begynne å se litt nå i sommeren, kanskje bestemme oss for hvilke vogner og diverse utstyr, obs en vennine av meg skulle kjøpe en tvilling vogn og ventetiden var 6 uker, hu fikk litt sjokk. Så kanskje litt lurt å høre litt rundt om kring....

Back
Topp