Hvor tidlig testet du positivt?

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet
M

Maanda

Guest
Hei.
  • Hvor langt på vei var du da du testet positivt?
  • Var du prøver, eller testet du fordi mensen ikke kom?
  • Hva slags symptomer hadde du gjennom graviditeten? Og når kom de?
  • Var du på flere UL enn det "alle" skal?

Takk[:D][:D]

• Jeg var 4+1 da jeg testet svaaak positiv (og da hadde jeg testet flere ganger før)
  • Vi hadde akkurat startet å prøve
  • Foreløpelig, kvalme, ømme bryster og mye trøtt
  • Skal ha tidlig ultralyd om ett par uker, så ordinær også 3D etterhvert

3+3 begge gangene.

Begge to var planlagt så testet før mensen skulle ha kommet. Tok 5 mnd med storebror og lillesøster ble til på første forsøk.

Hadde ikke noe særlig med symptomer før jeg ble litt småkvalm i uke 7 ca.

Hadde tidlig UL begge gangen også. I uke 7-8 ca og 10-12 pluss en i uke 14 med lillesøster pga blødning. Disse tok jeg privat hos gynekologen min. Fikk en ekstra UL på sykehyset for å sjekke om storebror lå i steleie rundt uke 35 tror jeg det var. Husker ikke helt. [8|] Heldigvis gjorde han ikke det.

ORIGINAL: Kriswizz

3+3 begge gangene.

Begge to var planlagt så testet før mensen skulle ha kommet. Tok 5 mnd med storebror og lillesøster ble til på første forsøk.

Hadde tidlig UL begge gangen også. I uke 7-8 ca og 10-12 pluss en i uke 14 med lillesøster pga blødning. Disse tok jeg privat hos gynekologen min. Fikk en ekstra UL på sykehyset for å sjekke om storebror lå i steleie rundt uke 35 tror jeg det var. Husker ikke helt. [8|] Heldigvis gjorde han ikke det.

Det var tidlig[:D][:D] Var det noen tvil om at testen var positiv?

ORIGINAL: Maanda

ORIGINAL: Kriswizz

3+3 begge gangene.

Det var tidlig[:D][:D] Var det noen tvil om at testen var positiv?

Jeg er testetøs vett'ø! [:D] Dagen før var den negativ.... Litt morsomt at den slo ut 10 dager etter EL begge gangene. Jeg hadde testet etter EL også så visste akkurat når den var. [;)] Brukte CB digital for å bekrefte det etter å få svaaak strek på billigstrips.

Testet svakt positivt 3+3. Var prøvere, og fikk bare for meg at jeg skulle teste.

Har ikke hatt så mange symptomer - ømme, voksende pupper er det klareste tegnet i tillegg til magen.

Jeg har ganske mange ultralyder i løpet av svangerskapet. Regner med at jeg lander på rundt 8 stk dette svangerskapet.

Testet positivt uke 3+4 og var prøver [:)]
Var kvalm i 3 dager før positiv test og lite etter det. Frem til nå har det vært hormoner og tretthet som har vært værst.
Gigantiske pupper har jeg fått og matlysten er et kapittel for seg selv...
Var på UL i uke 7+3. Skal igjen i uke 12 og sannsynligvis en 3D ul senere [:)]

Hvor langt på vei var du da du testet positivt?
- Testet positivt 4+1, tror jeg det var.

Var du prøver, eller testet du fordi mensen ikke kom?
- Var prøver, klaffet på første forsøk! [:D]

Hva slags symptomer hadde du gjennom graviditeten? Og når kom de?
- Et par dager før jeg testet var jeg så svimmel da jeg våknet at jeg ikke klarte å stå på beina - hadde ikke opplevd det på mange år. I tillegg smakte ting rart - kveldsyoghurten smakte spesielt "feil". Det var derfor jeg testet, selv om jeg hadde uregelmessig syklus og bare kunne være litt "sent ute".

Var du på flere UL enn det "alle" skal?
- Tok doublétesten rundt uke 12-13, dvs. tidlig UL med nakkefoldskanning og blodprøve for å se på oddsene for kromosomforstyrrelser m.m.

• Hvor langt på vei var du da du testet positivt? Var 5+4 da jeg fikk positiv test for første gang

• Var du prøver, eller testet du fordi mensen ikke kom? Var prøver, men mista troen etter 3 år. Så dukka aldri mensen opp gitt og da var jeg gravid[:D]

• Hva slags symptomer hadde du gjennom graviditeten? Og når kom de? Fram til uka 10-12 hadde jeg menssmerter og ømme pupper, og det var alt.

• Var du på flere UL enn det "alle" skal? Var på UL 1-2 ganger i mnd fordi jeg fikk så høyt blodtrykk så de sjekka at han vokste som han skulle, noe han gjorde fram til slutten, da begynte morkaka å svikte så han fikk ikke næring..

* Hvor langt på vei var du da du testet positivt?
ca 3 (ul termin) eller 5 uker (mens termin)

* Var du prøver, eller testet du fordi mensen ikke kom?
Testet fordi at mensen ikke kom

* Hva slags symptomer hadde du gjennom graviditeten? Og når kom de?
1. trimester: pittelitt kvalme, oppblåst, mer trøtt, løs mage, ømme bryster
2. trimester: kynnere, hard mage
3. trimester: økt mengde vann i kroppen, kynnere

* Var du på flere UL enn det "alle" skal?
Var endel ekstra på slutten. Først fordi de fant bilyd på hjertet (var ikke farlig og er vekk nå), så fordi at han var mer rolig enn normalt på slutten, så pga lite fostervann. I tillegg var der noen kontroll undersøkelser i mellom der.

Jeg testet i uke 8. Eneste symtomene jeg hadde var ømme bryster og en siiinnsykt luktesans [:)]
Testet noen dagen før mensen skulle kommet.
Var på UL i uke 13 og 18 på sykehuset. + en privat hos min gynekolog i uke 24.

Andre gangen testet jeg 5 ganger (ja, tok litt av). De fire første var negativ, siste var positiv. Dette var i uke 4 eller 5.
Symtomer var ekstrem kvalme og trøtthet, disse kom noen uker etter test. Så jeg testet på grunnlag av at jeg følte det var noe anderledes med kroppen - uten å vitehelt hva.
Mulig årsak til at jeg måtte teste så mye var nok at gravidhormonene var svak. Hadde MA i uke 14.

ORIGINAL: Maanda

Hei.
  • Hvor langt på vei var du da du testet positivt?

Takk[:D][:D]

- Testet positivt 4+2, ingen tvil om at den var positiv. Et klart blått kryss kom momentant[:)]
- Fikk ømme pupper med en gang. Ellers kom ikke kvalme etc før i uke 7.
- Vi hadde prøvd i over 2 år og mine sykluser lå på opptil 60 dager! Var på håndballtrening og fikk en ball i mageområde, da var det som om "noe" sa "her skal du ikke være" så måtte teste før neste trening og da var den jammen positiv og for første gang har da syklusen vært på 28 dager.[:)]
- Var på UL ca 7+2 da vi ikke avbestilte den timen vi egentlig hadde til utredning og legen var grei. Skal på 3D ultralyd i uke 27[:)]

Hvor langt på vei var du da du testet positivt: Jeg testet positivt beggen gangene i uke 3+4

Var du prøver, eller testet du fordi mensen ikke kom? Jeg var en slags prøver. Fikk bare prøvd en gang da

Hva slags symptomer hadde du gjennom graviditeten? jeg hadde først ømme bryster så morgenkvalmen dem første 12 ukene..Etter det kun halsbrann

Og når kom de? Ømme bryster kom samtidig som jeg testa meg, morgenkvalmen kom i uke 6

Var du på flere UL enn det "alle" skal? Med min første kun 1. Men med min siste 4 stk men det var pga av lite liv i slutten av svangerskapet

Hvor langt på vei var du da du testet positivt?

8 dager etter EL, så 3+1 ?
Prøver
Spyr som en gris fra uke 6 hver gang. Ekstrem svangerskapskvalme. Ellers ingenting annet enn lavt blodtrykk o.l. Men 1 i magen spyr jeg til uke 17
Ja. Gikk til privatklinikk og sykehus i tillegg.

Testet positivt i uke 4+4 da mensen ikke kom. Hadde en billigtest som viste svakt positivt, så jeg tok en clearblue test også som viste VELDIG positivt.
Kvalmen kom i uke 9 også hadde jeg vondt i puppene i uke 6-7.
Hadde en ekstra ul i uke 9 for å se om det virkelig var liv før jeg fortalte det til mine foreldre.

Her er testen min fra 3+2

Vi prøvde, og jeg skjønte at jeg var gravid pga symptomene..
Jeg var supertrøtt og kvalm, samt at jeg fikk utflod noe jeg aldri har ellers.
Magefølelsen stemte, og jeg er gravid..!

* Denne gangen var jeg rundt 3+1 på vei når jeg testet positivt [:)]

* Vi var prøvere derfor jeg testet såpass tidlig.

* hadde ingen så tidlig, men ble små kvalm når jeg var rundt 5 uker på vei.

* Var på ul i uke 10, 12 og 15 og skal på den ordinære [:)]

Back
Topp