Hvor tidlig testet dere positivt?

Enlitenfugl

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hei, jeg er for øyeblikket gravid med nr 2 og har en avvikende termin på 2 uker mellom menstermin og ultralydtermin. Siden jeg gikk på letrozol for å bli gravid (eggløsningstab), er jeg ganske sikker på når jeg hadde eggløsning og den avviker fra oul-termin med 8 dager. Tidlig ul viste samme termin som jeg mener er riktig. Dersom oul-termin stemmer så skal jeg altså ha testet positivt i uke 2+6, og det er jo litt vel tidlig. Vil veldig gjerne høre om andre har testet så tidlig?:)

Har også forskjell på mens og ul termin.
Hadde EL test 22/23 desember som var positiv. Positiv gravidtest 3 januar. Vi hadde samleie 21 og 25 des og da ikke før 12 januar. Stemmer UL termin skulle jeg hatt EL ca 1.1 så med pos gravidtest 3.1 er det litt umulig :) 9-10 dagers forskjell på mens termin og tul og priv ul uke 14.

Graviditet 1: 18 dpo (testet ikke før da, men fikk 2-3 uker på digital).

Graviditet 2: 15 dpo (testet ikke før, men fikk også da 2-3 uker på digital).

Graviditet 3: testet svaaaaakt positivt 12 dpo. Usikker på om de var skyggestreker eller starten på noe i begynnelsen, men de ble sterkere og mer tydelig etterhvert. 15 dpo (i dag) ble jeg overbevist om at jeg faktisk er gravid.

Hei, jeg er for øyeblikket gravid med nr 2 og har en avvikende termin på 2 uker mellom menstermin og ultralydtermin. Siden jeg gikk på letrozol for å bli gravid (eggløsningstab), er jeg ganske sikker på når jeg hadde eggløsning og den avviker fra oul-termin med 8 dager. Tidlig ul viste samme termin som jeg mener er riktig. Dersom oul-termin stemmer så skal jeg altså ha testet positivt i uke 2+6, og det er jo litt vel tidlig. Vil veldig gjerne høre om andre har testet så tidlig?:)

Såvidt jeg har forstått det, så er tidlig ultralyd best for å kunne "tilbakedatere" befruktning, mens OUL er mer for å estimere termin ift når baby faktisk er klar til å bli født. Om disse avviker VELDIG, så er det jo viktig å være obs på det, mtp igangsetting for overtid osv. Når du nå er flyttet fremover og dermed er "lengre på vei" enn du egentlig er, så vil jo det bare si at du får bare lov til å gå kortere over termin før du får tilbud om igangsetting.

6 dager etter eggløsning; det er sjeldent noen får positivt så tidlig uten å ha bommet på et par dager mtp EL, vanligvis er det tidligste type 8 dager etter eggløsning. Selv har jeg bare fått svaaaake skimtestreker på kvelden 9dpo på det tidligste.
Forøvrig, jeg har hatt ivf med 100% sikker termin, og likevel har OUL vist et par dager feil.

Jordmødre og leger tar som regel ikke veldig hensyn til når du sier du hadde eggløsning, men du kan jo ta opp på kontroll det gapet i termin mellom tidlig ultralyd og ordinær ultralyd, da. Spesielt hvis du ikke ønsker igangsetting litt over termin, når du muligens egentlig har 8 dager til å gå på.

Back
Topp