Hvor tidlig tenker dere å fortelle det?

Sullla

Forelsket i forumet
Hei hei,
Jeg er 23 år og førstegangsgravid og hadde ikke egentlig tenkt på at sjansen for spontanabort var store før jeg begynte å lese på nett. langt mer stressa nå :dead:
Lurer fortsatt på om jeg kanskje har lyst til å fortelle det til mamma, en god venninne og en kollega. er kun i uke 5, så vet at det er veldig tidlig.

Hva har dere gjort? tenker å gjøre?

Jeg tenker sånn at jeg forteller det til de jeg vet jeg ville fortalt om en eventuell spontanabort til også. For min del vil det si foreldrene til mine og barnefarens, og en god venninne av meg som jeg forteller absolutt alt til :) det gjorde jeg ved forrige graviditet også, som forøvrig endte i SA. Da var jeg glad jeg ikke fortalte det til så mange, men jeg var også glad for at noen visste, de støttet meg godt ifmb SAen:)
Uansett finnes det ingen fasit, noen forteller det til mange, andre til ingen. Gjør det som føles riktig :)

Jeg er bare 4+6 men min bestevenninne vet det siden hun kjøpte testen for meg. Turte ikke å kjøpe selv og jeg vet jeg vil ha støtten hennes om det går galt. Syns det er vanskelig å holde det hemmelig men kommer til å vente litt til før jeg sier noe til mine foreldre og venner

Hei hei,
Jeg er 23 år og førstegangsgravid og hadde ikke egentlig tenkt på at sjansen for spontanabort var store før jeg begynte å lese på nett. langt mer stressa nå :dead:
Lurer fortsatt på om jeg kanskje har lyst til å fortelle det til mamma, en god venninne og en kollega. er kun i uke 5, så vet at det er veldig tidlig.

Hva har dere gjort? tenker å gjøre?

Hei! Er selv førstegangsgravid å 24 år :-)
Jeg er 6+4 å fortalte familie det når jeg var 6+0 (mamma og pappa fikk vite det samme dagen som testen viste positiv). Grunnen til at vi valgte å fortelle det til resten av familien er fordi om man skal være så uheldig å gå igjennom en SA så tror jeg at jeg hadde satt pris på at familien hadde vært der for meg :-)

Jeg tenker sånn at jeg forteller det til de jeg vet jeg ville fortalt om en eventuell spontanabort til også. For min del vil det si foreldrene til mine og barnefarens, og en god venninne av meg som jeg forteller absolutt alt til :) det gjorde jeg ved forrige graviditet også, som forøvrig endte i SA. Da var jeg glad jeg ikke fortalte det til så mange, men jeg var også glad for at noen visste, de støttet meg godt ifmb SAen:)
Uansett finnes det ingen fasit, noen forteller det til mange, andre til ingen. Gjør det som føles riktig :)

Enig med det du sa. Sånn er jeg og

Nærmeste familie og et par venner av oss, blei slik pga jeg er så kvalm og at det er godt å ha noen om noe går gale (sist gang var det en exu).

Sist fortalt jeg til mine familie og nærmeste venner. Men endt i SA. Nå er jeg 6+6 og kun fortalt til min mor og store søs. Fortalt ikke resten av slekta om det skulle skje noe galt derfor holder jeg det hemmelig og vil vente å fortelle..vil overraske resten senere hehe. Spontantabort har lært meg virkelig noe. Men alle er forskjellige derfor må vi dele når vi selv føler klar for det.

Jeg er 22 og gravid for første gang og lurer akkurat på det samme som deg!

Jeg tenker at jeg kommer til å dele det med de nærmeste rundt uke 6 (mine foreldre og min samboers foreldre). Det blir altså neste uke! Ellers håper jeg at jeg klarer å vente til uke 12 med å fortelle det til resten av familien!

Jeg er gravid for fjerde gang, og jeg fortalte det til mamma med det samme. Og til mannen, selvsagt. De andre får vite det når vi har vært på duotest i uke 12 :-)

Med vesla var jeg 11 uker ca da vi fortalte det, passet godt i forhold til at vi hadde flyttet og inviterte til kaffe.

Nå i høst hadde mannen bare plumset ut med det ganske tidlig, og folk klarte ikke holde på det, så "alle" i familien visste det innen jeg var 9 uker tror jeg. Mistet jo senere da.

Får se når det passer nå. er 12 uker i slutten av juni, men mannen prater om sverigetur med svigers uka før, og da tror jeg at vi avslører det for dem når vi reiser, så jeg slipper å skulle gjemme det da.

Jeg fortalte det til søsteren min og ei nær venninne med en gang jeg testet positivt. Har vurdert å fortelle det til foreldrene mine. Men har liksom ikke følt at det har passet enda. Er bare 5+3. Sist fikk de vite om det med engang jeg testet positivt. Så er nok ikke så lenge til de får vite det. Jeg tenker at det er greit å fortelle det til de man vil skal vite det om det evt går galt. Ungene og øvrig familie får vite det rundt uke 12, hvis det går bra ;)

Vi har sagt det til nærmeste familie. Vi tenkte litt sånn at om det ikke går bra, så hadde vi jo fortalt det og det er kanskje vanskeligere for de å sette seg inn i det når de ikke engang hadde visst at jeg var gravid.

Fortalt det til de jeg vil at skal vite OG som jeg vet kan holde munn. Resten får jeg ta litt etter litt når jeg er passert uke 12.

Vi har kun fortalt det til en nær veninne som jeg jobber med pluss et vennepar. Kommer til å fortelle det til familie når vi reiser dit i sommerferie i juli :) da er jeg 13 uker så blir spennende. Familien har inge ide da vi i julen sa at det nok kom til å bli noen år før vi skaffet oss barn :p

Jeg fortalte det til mamma og min beste venninne samme dag som jeg fikk positiv test :) greit å ha noen å støtte seg på hvis det ikke går veien også :)

Foreldrene våre vet det og et vennepar. Ellers tenker vi å si det til resten av familien i uke 11-12. Vurderer å bestille tidlig ultralyd hos de private jordmoren vi har gått til for å se at det er som det skal før vi fortelle det

Er i uke 8 å begynner og si det til nærmeste denne uken :) Hadde nok venta litt til om det ikke hadde vært for formen min, synes der er så vanskelig å hele tiden bortforklare oss og få masse spekulasjoner, likså greit å bare fortelle det da tenker vi :)

Back
Topp