Hvor tidlig tar du mot besøk? Etter fødsel

Moose

Flørter med forumet
Hvordan har dere tenkt å gjøre det/har gjort det ifht besøk etter fødsel?

Kunne selv tenkt meg å vente en uke eller to for å komme meg litt før vi tar mot besøk. Er litt redd for mye mas og ufornøyde besteforeldre.

Hvordan har dere løst det?

Første gang sa vi fra at vi ikke ville ha besøk på sykehuset, vi var der i 48 timer og fikk besøk når vi kom hjem. Men nr to som ble født hjemme så sa vi også at de første 48 timene var hellige, men svigers måtte komme innom oss å hente tingene til storebror for de skulle hente i barnehagen og passe han i to døgn. Så da spurte de veldig pent om å få hilse på og det gjorde de i 2 minutter :happy: føler de fleste respekterte våre ønsker, men var noen som diskuterte litt da vi ikke ville ha besøk på sykehuset med nr 1.

Første gang sa vi fra at vi ikke ville ha besøk på sykehuset, vi var der i 48 timer og fikk besøk når vi kom hjem. Men nr to som ble født hjemme så sa vi også at de første 48 timene var hellige, men svigers måtte komme innom oss å hente tingene til storebror for de skulle hente i barnehagen og passe han i to døgn. Så da spurte de veldig pent om å få hilse på og det gjorde de i 2 minutter :happy: føler de fleste respekterte våre ønsker, men var noen som diskuterte litt da vi ikke ville ha besøk på sykehuset med nr 1.
Det er bra de fleste respekterte hva dere ville! Folk er jo så forskjellige, både de som får barn og de som er rundt dem som skal ha barn :bag:

Tenker dere bare må være åpne og avklare forventninger med de nærmeste i god til før fødselen. Det har vi gjort, og ingen har komt til oss før vi ha gitt klarsignal :happy:

Med nummer 1 hadde vi besøk på sykehuset etter 24 timer, nummer to er født under covid hvor det ikke var lov så da ble det først besøk etter 3 dager, denne gangen ønsker jeg at storesøsken kommer å hilser på så tidlig som mulig og besteforeldre dagen etter/evt når vi kommer hjem. Veldig opp til hver enkelt, hvordan man føler seg og hva man trives med. For meg har livet tett en pause ett par dager når jeg har vært på sykehuset også har hverdagen med middag, fritidsaktiviteter, besøk og oppussing fortsatt så fort vi har kommet hjem fra sykehuset og det har jeg trivdes veldig godt med :) men jeg tror det er lurt som det ble skrevet over her at dere er tydelig med de rundt dere så dere får den barseltiden dere selv ønsker :Heartred

Min mor har fra nr 2 passet de andre barna mens vi har vært på sykehuset, så hun har vært hjemme når vi kom hjem :) De andre har kommet i løpet av de første dagene. Vi har åpent hus for de som ønsker å komme innom, våre folk forventer ikke oppvartning og har gjerne med seg noe spiselig også :)
Vi har dratt hjem dagen etter fødsel med alle unntatt første, da vi vil hjem til barna våre fortest mulig, og både jeg og baby har vært i fin form.

Med nr 1 var min mor, og min far så baby dag nr 2 fordi jeg måtte innom han å hente hunden min❤️

Med nr 2 var jeg TYDELIG på at jeg IKKE ønsket besøk på sykehuset og at jeg ville si ifra når jeg var klar (samboer syntes det var greit at jeg bestemte siden jeg hadde vært gjennom belastningen av fødsel)
Altså baby kommer kl 3 på natta og allerede kl 10 hadde vi besøk. Jeg ombestemte meg å vite fikk besøk av alle besteforeldre første dagen - så fantastisk å "bare være ferdig med det" på sykehuset ❤️ Da har alle sin besøkelsestid, ingen forventinger til servering eller noe.
Mulig vi gjør det samme igjen.

Så hentet samboer eldstemor hos besteforeldre og kom for å hente meg og baby på sykehuset. Hun fikk lov å trille i den sykehussenga, vi kjøpte oss en is og ja det ble skikkelig fint.

Back
Topp