Hvor tidlig tar de utvendig ultralyd.

Love

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har litt lyst å gå i uke 10 da ser det vel mer ut som en baby men har lyst på en utvendig ultralyd. ❤️

Det varierer ifra person til person dessverre. Sist på tidlig ul i uke 12 mente han at det måtte bli innvendig ul, mens vet andre har fått tatt det utvendig, ville ringt dit du vil ta det og hørt :)

Når jeg har lest om dette på Internett osv ser jeg at en del må ha innvendig i f eks uke 10, mens andre ikke. Skal på tidlig ul om to uker når jeg er uke 10, kan gi beskjed da hva jeg måtte ha!

Der jeg har gått er det innvendig til uke 12. Mulig det er forskjellig rundt forbi :)

Det er veldig forskjellig. Kommer også an på hva de skal se etter. De ser selvfølgelig best innvendig, men går greit med utvendig i uke 10.

Min gynekolog tok utvendig UL av meg sist når jeg var gravid i uke 6! Men det kommer veldig an på hvor "fotogen" man er på ultralyden om når de kan se.

Hadde innvendig sist i uke 12. Kommer an på lege og type utstyr også.

Ok, takk for svar :-)

Har bestilt ul i uke 10, og det står på nettsidene at de tar innvendig da..

Vanskelig det har, har lyst å vente litt til man ser en baby samtidig som man vil se at alt er Ok :-)

PS: jeg synes innvendig nesten var mer behagelig enn utvendig! De må presse ganske hardt på magen for å ta den utvendige, og med en kvalm urolig mage var det faktisk litt vondt/ubehagelig! Så tenker det er helt greit med innvendig i starten så de ikke må presse for hardt for å finne kiden! ;-)

Min gynekolog tar utvendig fra uke 13.

Fikk utvendig ultralyd 7+2 sist :)

Jeg hadde utvendig ultralyd i uke 6. Helt fint det :)

PS: jeg synes innvendig nesten var mer behagelig enn utvendig! De må presse ganske hardt på magen for å ta den utvendige, og med en kvalm urolig mage var det faktisk litt vondt/ubehagelig! Så tenker det er helt greit med innvendig i starten så de ikke må presse for hardt for å finne kiden! ;-)

Helt enig. Innvendig mye bedre!

Tok utvendig 11+1, hun fant knøttet med en gang :-) Litt ubehagelig at hun trykket litt hardt, men det glemte jeg i det sekundet jeg fikk se knøttet på skjermen <3

Back
Topp