hvor tidlig ta kontakt med jordmor?

Lilleic

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
hvor tidlig kan man ta kontakt med jordmor?

jeg har time på fredag hos lege. men hun gynekologen som tok TUL syntes det var rart jeg ikke hadde vært hos jordmor enda. er nå 9+1

Mellom uke 8-12 [emoji4]

Her i Bergen anbefaler de å ta kontakt før uke 10,for da prøver de å gi deg time før du er 16 uker på vei :) Jeg skal til jm når jeg er 14+0

Her i Bergen anbefaler de å ta kontakt før uke 10,for da prøver de å gi deg time før du er 16 uker på vei :) Jeg skal til jm når jeg er 14+0

Det stemmer ikke på sandsli ihvertfall. Der fikk jeg beskjed om å ikke ta kontakt før mellom uke 10-12, var i uke 8 da jeg ringte, og da hadde de såvidt begynt å få time til de som hadde termin i desember. Hun jeg snakket med var ganske uhøflig og dessverre.

Det stemmer ikke på sandsli ihvertfall. Der fikk jeg beskjed om å ikke ta kontakt før mellom uke 10-12, var i uke 8 da jeg ringte, og da hadde de såvidt begynt å få time til de som hadde termin i desember. Hun jeg snakket med var ganske uhøflig og dessverre.
Dårlig. Da kan du vise til kommunen sine nettsider: https://www.bergen.kommune.no/tjene...neste-og-svangerskapsomsorg-pa-helsestasjonen
Der står det at målet er å gi alle gravide time innen uke 16.

Her fikk jeg time 10+3.
Ny time uke 16, så OUL uke 18, så jordmor uke 24 igjen.

Jeg fikk time i uke 9 fordi jeg hadde behov får å snakke med henne om noe.
Utenom det er det vanlig her i kommunen å gå dit første gang i uke 15! [emoji4]

Kommer til å bestille time neste uke, regner med å få time fort, lite gravide her tror jeg. Blir 13 uker neste uke :) Gleder meg, super jordmor!

Jeg ringte i uke 4 og fikk time i slutten av uke 6[emoji85] Jeg har bedt om tettere oppfølging pga min tidligere prøvehistorie.
Det var skikkelig godt å komme til jordmor, en flott dame som virkelig tok seg tida til meg. Har ny time neste uke, da er jeg 10+1.

Jeg ringte i uke 4 og fikk time i slutten av uke 6[emoji85] Jeg har bedt om tettere oppfølging pga min tidligere prøvehistorie.
Det var skikkelig godt å komme til jordmor, en flott dame som virkelig tok seg tida til meg. Har ny time neste uke, da er jeg 10+1.

Så bra! Det er sånn det skal være!

Utrolig synd at noen opplever uhøflige jordmødre som nevnt over her. Svangerskap og fødsel kan være en utrolig krevende og følsom tid. Da skal jo jordmødrende være den støttende, informative og empatiske part. Litt dårlig start om de er ufine i tlf.....

Så rart! Jeg tok kontakt sist uke (uke 9) og regnet med at de ville ta meg inn kjapt. Men fikk beskjed om at jeg skulle vente. Fikk time i slutten av september først (uke 24). Og dette selv om jeg ga beskjed om at jeg venter tvillinger. Trodde oppfølging skulle være tettere da.

Jeg var i uke 5 første gang, da hun ville ha meg inn for å snakke med meg og henvise til tidlig ultralyd. Jeg skal ringe å få ny time etter jeg har tatt blodprøver, som jeg skal ta neste uke :happy:

Jeg ringte i dag (11 uker) og fikk time når jeg er 12+1

Jeg ringte nå nettopp, fy så sur hun damen var, var ingen som fikk time før uke 20...så jeg måtte pent ringe til bake når jeg hadde vært på ordinær ultralyd....

Skal ringe i morgen. Men trenger tettere oppfølging pga risikosvangerskap :)

Back
Topp