Hvor tidlig sjekket legen hjertelyd hos deg?

skapbergenser

Forelsket i forumet
Jeg skal til legen i dag pga bekkensmertene mine, husker ikke fra de andre gangene (og tror ikke jeg har vært så tidlig hos legen før), hvor tidlig lyttet legen etter hjertelyd? Er 8+0 i dag, så er vel alt for tidlig [emoji85] Men vi skal ikke ha TUL så er nyskjerrig på om det er et bankende hjerte der [emoji7]

sniker fra september: lege og jordmor ville ikke sjekke før uke 13-14, siden det var litt for sannsynlig at de ikke klarte å finne noe før det, og det bare førte til stress for meg.

sniker fra september: lege og jordmor ville ikke sjekke før uke 13-14, siden det var litt for sannsynlig at de ikke klarte å finne noe før det, og det bare førte til stress for meg.

Ja det er vel det jeg tror han sier [emoji51]

Jeg skal ha i morgen. Da er jeg 8+3. Hos gyno vel og merke pga oppfølging [emoji4]

Skal ha TUL du da kanskje? Tror ikke legekontoret har apparat her, og jeg har ikke noen grunn til å få det [emoji13] så får vel bare smøre meg med tålmodighet [emoji4]

Uke 8 er jo altfor tidlig å høre noe som helst :P Kommer til å spørre når jeg er på kontroll i uke 12, da skal jo sjansen være tilstede for å finne den =)

Ja det er vel det jeg tror han sier [emoji51]
Jeg skjønner de egentlig da, for når jeg fikk høre hjertelyden ( :Heartred ) 13+5, så måtte doppleren vinkles nesten neddi bekkenet for å finne den.

Første gangen jeg var gravid sjekket legen hjertelyd med doppler i uke 12-13, og selv da understreket han veldig at det kunne hende at han ikke fant den fordi det var litt tidlig. (Men han fant den, da.)

Jeg hadde innvendig ultralyd sist i uke 7, hjertet slo :-) Skal i dag for å sjekke at alt er ok. 8 + 5. Legen min har ultralyd, så håper jeg blir litt roligere.

Han har lyttet på hjertelyden på første kontroll hver gang, rundt uke 12 [emoji4]

Jeg var på første svangerskap kontroll i dag, lege mellom uke 9-12. Uke 9 nå, dvs 8+4. Hun sa de ikke brukte å høre med dopler så tidlig, men ettersom jeg er så ekstremt engstelig for om det er liv, så gjorde hun et forsøk (sa sjansen var stor for å ikke høre noe). Vi hørte ingen lyd, men monitoren fikk inn en puls på 137-139 to ganger, så hun mente det var lille spiren sin. Kjenner jeg blir veldig usikker, men jeg har definitivt ikke så rask puls og hun mente sikkert det var embryoet...hva trur dere? Hva annet kunne det ha vært? [emoji23]

Med mine 3 første fant de ikke hjertelyd med doppkers før etter uke 12.
Skal til legen i dag . Spent på om hun tester ut UL apparatet !

Hadde ultralyd på 8+1 og fikk både se og høre lille hjertet som banket med 154 slag i minuttet❤️

Jeg var på første svangerskap kontroll i dag, lege mellom uke 9-12. Uke 9 nå, dvs 8+4. Hun sa de ikke brukte å høre med dopler så tidlig, men ettersom jeg er så ekstremt engstelig for om det er liv, så gjorde hun et forsøk (sa sjansen var stor for å ikke høre noe). Vi hørte ingen lyd, men monitoren fikk inn en puls på 137-139 to ganger, så hun mente det var lille spiren sin. Kjenner jeg blir veldig usikker, men jeg har definitivt ikke så rask puls og hun mente sikkert det var embryoet...hva trur dere? Hva annet kunne det ha vært? [emoji23]

Stol på legen din :)

Back
Topp