Hvor tidlig ringer dere føden?

ToveSa

Forelsket i forumet
Jeg bare undrer meg litt,,var ei her hvor slimproppen kanskje hadde gått og noen sier at hun bare skal ringe føden. jeg våknet halv 4 p natten og kjente at fødselen var igang med rier og slikt. Da pakket jeg baggen og tok meg en dusj. Ringte ikke til føden før 11, d var det godt igang med rier. Dro p sykehuset like etter. Stine kom til 15.17. Man blir anbefalt å være hjemme for der slapper man mer av.. Man blir raskt nok lei av å lige p sykehuset.. ikke kritikk dette,,hmm,,høres kanskje litt sånn ut,,men er ikke det[:D]

Da fødselen begynte siste gangen ringte jeg aldri til føden. Vi bare dukket opp vi [:D]

ja...når skal man egenklig ringe? vet jo aldrig hva som skjer, eller evt om det skjer noe..
ei vennine av meg merket bare hun hadde ekstra vondt i ryggen, til slutt ringte typen føden bare for å spørre og fikk beskjed om og komme.
da hun kom dit hadde hun åpning på 7cm, og fra rygg smertene begynte til babyen var ute tok 3,5 time.

Var ikke meningen å støte deg p noe vis.. Håper alt går bra.. Visst heler ikke at det var 6 uker igjen[:)]

er det den minste ting man lurer på så er det bedre å ringe en gang for mye enn for lite...[:)]

Hei!
Tror ikke det finnes noe fasitsvar på når man skal ringe eller ikke jeg ... og første gangen kan man føle seg usiker også!
Jeg har en reisevei på vel 1 time til sykehuset der jeg skal føde - inkludert ferge - så her ringer vi jordmora som har vakt i kommunen og blir undersøkt av ho før vi blir sendt avgårde! Da kan vi bli enige om vi skal dra eller vente ... er greit å slippe å reise alt for tidlig! Jeg vet i alle fall at er jeg usikker så kommer jeg til å ringe! Bare å snakke med ho i tlf kan kanskje være nok i første omgang.

Ringte noenlitt etter slimproppen gikk vi...var litt usikker på om det var den og hadde litt spm..bedre å ringe en gang for mye sier nå jeg[;)]

Tror jeg kommer til å ringe ganske tidlig, men regner med de sier fra om det er vits ï å komme eller om jeg bør vente hjemme litt..
Vet jo ikke hvordan noe kjennes ut!

Dette er nok opp til hver enkelt, men som flere her sier, så er det bedre å ringe en gang for mye. Absolutt ikke noe galt i det!
Man vet jo aldri, spes. når man er førstegangsfødende så vet man jo ikke hva man har i vente.
Jordmor sa til meg at de vil heller ha tidlig kontakt enn at noen kommer i hui og hast, fordi de har ventet for lenge.

Gjør som du føler selv, ingen som kjenner og vet dette bedre enn du selv!!!

Back
Topp