Hvor tidlig opplevde du kynnere?

dolly duck

Elsker forumet
Sliter så med kynnere. Synes det er tidlig, men vet noen får det tidlig/opplever det tidlig. Dette er jo 4 gang jeg er gravid så kanskje derfor. Men bør jeg ta det med ro fremover når jeg kjenner det? er ganske vondt til tider, eller lever jeg som normalt?

*usikker*

Så godt å høre med dere[:)]

hadde det så og si aldri sånn til vanlig. innimellom når jeg gikk turer. det var etter at magen hadde begynt å vokse da.

ellers hadde jeg ikke ordentlige kynnere før etter at vannet gikk..

men, jeg tror det meste er normalt? noen får tidlig andre sent [:)]

Jeg kjente det for første gang nå i sist uke, da var jeg 14 uker på vei.

Jeg hadde hyppige kynnere, som jeg husker 2  mnd før termin

Er nok veldig normalt ja, men de gjør liksom vondt/er kjempe ubehagelige og blir da litt stressa[8|]

Med første og andre hadde jeg ikke så mye av det.
Men nå med nr 3 så har hatt det siden før jul, er i uke 21 nå.

Er ikke stort annet og gjøre enn og passe på at man slapper av nok mye, og ikke gjør for tunge ting. Blir det for ille så er det vel greit og få komme inn på en sjekk for og se så ikke det er kynnere som påvirker noe, men som regel så har det ikke noe og si.
Men hvis de er vonde kynnere så er det vel greit og ta det mest mulig med ro ja, hvertfall det jeg har fått beskjed om.

hvordan kjennes egentlig kynnere ut??
da jeg lå til obs så sa jm at på den utskriften så hadde jeg ganske kraftige kynnere...kjente ingenting jeg.[8|]
men hvis jeg gikk fort så ble magen hard, stram og vond... er det kynnere? eller bare stølhet i strekte magemuskler som brukes når man beveger seg... var vondt nederst på sidene av magen, sånn konstant smerte så lenge jeg bevegde meg.

ORIGINAL: Mrs Lutz

hvordan kjennes egentlig kynnere ut??
da jeg lå til obs så sa jm at på den utskriften så hadde jeg ganske kraftige kynnere...kjente ingenting jeg.[8|]
men hvis jeg gikk fort så ble magen hard, stram og vond... er det kynnere? eller bare stølhet i strekte magemuskler som brukes når man beveger seg... var vondt nederst på sidene av magen, sånn konstant smerte så lenge jeg bevegde meg.

Ja, det er kynnere.

Merka kynnere første gang fra uke 10 denne gangen. Uke 20 første gang.

Jeg merka kynnerene fra uke 10-11 denne gangen, og fra uke 12-13 første gang. Merker at de var mye kraftigere og "vondere" denne gangen, men sitter enda med kul på magen i uke 38[8D]

Tror ikke du skal bekymre deg, men jeg ville ha prøvd å begrense aktivitet der du vet at livmoren blir irritert :) Ta pauser...

ORIGINAL: dolly duck

Er nok veldig normalt ja, men de gjør liksom vondt/er kjempe ubehagelige og blir da litt stressa[8|]

Jeg har hatt kynnere fra uke 20 dette svangerskapet..
De bør ikke være vonde så tidlig som du er vel? Ville tatt opp det med jordmor jeg da..

tror det var rundt uke 14 jeg hadde det første gang

Med Tuva var jeg 5 mnder på vei, og med sofia hadde jeg det nesten fra starten av..[&:]
Noe jævla DRITT!!!!

Kynnere siden uke 10 denne gangen, og har de daglig den siste mnd. Men jm sier det er helt normalt og ufarlig vist. [:)]
Forrige gang fikk jeg det mellom uke 25 og 30 en plass, husker ikke helt.

Uke 17 - førstegangs. Slet veldig med vonde og kraftige kynnere gjennom hele svangerskapet.

I 3 svangerskap står det i papirene mine i uke 9: Sterke og plagsomme kynnere...

Så det går an[;)] Ungen kom forresten 5 dager før termin, og jeg hadde ingen andre plager enn MASSE MASSE kynnere i svangerskapet ;)

Eg merka ikkje noke til kynnera enda, eg e 39+6.. Variera visst veeeldi[;)]

Med nr 2, 3 og 4 hadde eg kynnera frå ca veke 12[&:]

Jeg hadde i uke 14. Jeg trodde først at babyen som rørte på seg. Men syntes det var rart, fordi jeg kunne KJENNE magen rørte på seg. Ikke vondt i det hele tatt.. bare merkelig..
Så jeg ringte jordmor og spurte hva det kunne være. Hun sa at det kunne være kynnere så hun spurte om jeg hadde anstrengt meg mye i det siste... Da måtte jeg svare at øøøhm... jeg har akkurat satt meg ned i sofaen for en LITEn pause.. har akkurat malt stua TO strøk... [;)] da lo vi litt...

Back
Topp