hvor tidlig merket du

Positiv test: ca 3-4 uker (ikke helt sikker)
Symptomer: ca 1-2 uker før positiv test!

testet positivt 8 dager etter eggløsning... blir vel 3+1.
Tok et par dager til før jeg merket noe... men siste uka der før jeg venter mensen blir jeg treg i magen og kan få mye utflod.

Med førstemann testet jeg rundt uke 8. Hadde da vært kvalm og uggen en ukes tid men fortrengte det med at jeg trodde jeg var sein pga av at vi skulle til syden, mensen er jo alltid forsinket så man får den når man skal noe:P

Andre gang hadde jeg ømme pupper og  testet rundt 4-5 uker.

Jeg har merket det tidlig begge gangene, ca 10 dager før ikm har jeg hatt skikkelig metallsmak i munnen og veldig ømme pupper, pluss at jeg er ganske trøtt. Så jeg merker det på kroppen med en gang! Første gang testet jeg dagen før forventet mens og den var positiv. Denne gangen var det veldig uplanlagt, men jeg kjente på kroppen hva som var på gang, og testet vel to dager før forventet mens og den var positiv.

hadde ingen symptomer før jeg kjente spark i uke 13...

Testa positivt 1 uke før IKM..

Første gang så var jeg uggen, men skjønte liksom ikke jeg var gravid. Hadde prøvd i nesten ett år uten at det skjedde noe, så da det endelig satt der var jeg paff. Testet vel positiv i uke 4 tror jeg. Andre gang testet jeg pga mens ikke kom. Denne gangen var jeg uggen ei uke før jeg testa, for var ikke planlagt denne spira her.... Kjente det faktisk best på kroppen denne gangen. Testa positivt i uke 3+1, men hadde da hatt symptomer i over ei uke. Skjønenr ikke helt hvordan det gikk til, men slik var det nå. :)

Uke 3, kvalm som uvær og små kramper i magen! :)

Husker ikke hvor tidlig, men veldig tidlig. Merket det godt på brystene. Trodde først det kanskje var mensen som var på vei, det var samme symptomer, bare litt sterkere, så skjønte igrunn at jeg da var gravid ;) Tror jeg kanskje var 3 uker på vei eller noe, kanskje tidligere :)
Testen var positiv rundt uke 5 tror jeg :)

Jeg merket det før IKM med graviditet nummer to. Jeg spiste nemmelig rå løk og måtte fly på toalettet for jeg ble så kvalm. det var mens vi hadde venner på besøk. Skal se de begynte å lure når jeg kom ut igjen hvit i ansiktet og forvirra i blikket :P

Fekk mistanke då halsbrannen kom 1 veka før eg testa positiv.
Fekk negativ test heilt fram til ein dag før IKM, fekk då positiv etter at tida var gått ut...den dagen eg skulle ha mensen testa eg positiv innan tidsfrista for første gong!
Halsbrannen fortsatte heile graviditeten!

Hehe...jeg er nå gravid med nr 2 og er 15 uker på vei! Så man skulle jo da anta at jeg hadde litt peiling på dette, men jeg testet positiv da jeg var over 7 uker på vei, og fikk sjokk!!! Til mitt forsvar så hadde jeg en blødning som varte i 3 dager rundt den tiden jeg skulle ha mensen og siden vi ikke prøvde å bli gravid så tenkte jeg det var mensen... Så reiste mannen avgårde i 4 uker så da kunne jeg jo ikke bli gravid. Så da jeg en morgen våknet opp og var skikkelig kvalm, og da dette varte i 2uker trodde jeg bare jeg hadde influensa eller magesyke..hehe! Men må jo si at jeg ble litt tankefull da jeg følte meg akkurat likt da jeg var gravid med nr 1... Uansett, etter 2 uker med 'influensa' så testet jeg meg etter en spøk fra min mor at 'du skal ikke bare ta en test da'.... Og ja, der var jeg gravid og over 7 uker på vei viste det seg på UL. Snakk og kalddusj ;-) Vi fikk begge sjokk men er jo overlykkelig! Dette er 3 gang jeg har blitt gravid på første forsøk, eller på ikke forsøk :-P, så fra nå av er det 100% avhold eller pille når vi IKKE prøver :-D hehe...

De første tegnene kom ganske fort...

Svimmel, ømme bryster etter bare 2-3 uker etter eggeløsning.

Testen positiv 8 DPO

Litt under en uke før jeg IKM var jeg kvalm en dag å puppene stakk og klødde inni. 
Testa positivt i uke 4.

Jeg hadde metallsmak i munnen  og litt "mensen-vondt" i beina 6 dpo, 7dpo hadde jeg litt "fluffy" pupper.. 8 dpo smakte crispy-rollsen min skikkelig sur melk og jeg måtte tisse ofte og var småkvalm og røyken min smakte rart. Testet negativt den morgenen, men da jeg ble brisen etter 1 dl rødvin den kvelden satte jeg fra meg vinglasset og tok en test til "bare for å se..." og jammen var det en svaak strek der...
Ble dårlig med vin og søvn den natten gitt...

Jeg følte at jeg kanskje var gravid ganske med en gang, men slo tanken fra meg. Har ganske regelmessig syklus så da mensen ikke kom da jeg mente den skulle, tok jeg en test, den var positiv, ventet noen dager og tok en til test, den var positiv. Så da skjønte jeg at jeg var gravid. Fikk influensa (for første gang i mitt liv) mitt oppi det hele, før jeg visste at jeg var gravid - så ikke godt å si når symptomene startet..

Med Viljar merket jeg det veldig fort. Til tross for at jeg gikk på p-piller følte jeg meg så gravid at jeg testa 4 dager før mensen skulle kommet. Testen var positiv.. Var altså da 3+3 uker på vei.

Symptomer!

da egg og sædcelle blanda seg!

faren merket det au.. han sa på dagen! "NÅ ER DU GRAVID" og det var jeg..

jeg merket det nok etter 2 uker :-( puppene vokste, jeg tålte ikke lukten av noe som hadde ligget i skuffen på jobb over sommeren og jeg var små svimmel. 
Testen tok jeg to uker etter at jeg merket noe var rart og at mensen uteble. 

I tillegg gikk mamma`n min som jeg ser veldig ofte forbi meg på et kjøpesenter ca 1 1/2uke etter unnfangelsen, hun hilste på venninnen min, men kjente meg ikke igjen - hun mente det var noe rart med meg :-)

Back
Topp