Hvor tidlig merker man at man er gravid?

undrende

Første møte med forumet
Jeg går rundt med en sterk følelse om at jeg er gravid og det dager før jeg skal ha mensen. Har vært sinnsykt kvalm uten grunn siste døgnet. Er det mulig å oppdage dette såå tidlig da? Hvordan var det for dere?
 
Jeg begynte å bli halvkvalm uten grunn sånn ca 2 uker ut i svangerskapet, men det gav seg igjen så tenkte ikke mer på det før mensen var en ukes tid forsinket. Da tok jeg to tester med en dags mellomrom og begge var positive, og da var jeg ca en måned på vei.
 
Det var jo tidlig da - hmm...vi er alle forskjellige. Takk for svaret! Jeg er veldig spent. Tror du det er for tidlig å ta test?
 
Ja, med andre mann oppdaget jeg det ganske tidlig. Følte det på kroppen. Jeg var kvalm, spiste mer enn vanlig, ømme bryster osv....
 
Hei!jeg ble også tidlig kvalm.vi kvinner er så forskjellige at jeg tror godt det går ann at du kan kjenne det allerede nå, spesielt viss du er ops på det i tillegg så vet du hvilken tegn du skal kjenne etter......ta en test du, da beroliger du deg selv...det gjorde jeg..(har sprengt budsjettet på graviditets tester[:D]) viser den ikke noe, å du fortsatt føler deg"gravid" så tar du en til, å en til...til du er sikker[:)]
lykke til

klem
 
Kan være at det stemmer...Men må også si jeg har brent meg før.
Har liksom håpa og da noen dager før mens har jeg følt på det og vært kvalm og hatt ømme bryst og...Håper at det er riktig for deg![;)]
Denna gangen gikk jeg to dager over venta mens før jeg testa,og da slo den jo ut for fullt.Ikke tvil i det hele tatt!Men om du er nysgjerrig så ta en test,er du heldig kan den vise positiv allerede...Om den er neg så vent iallefall til etter IKM med å teste igjen![;)]
Lykke til...
 
Veit ikke hvorfor, men jeg har visst at jeg var gravid få dager etter selve befruktningen - lenge før mensen har uteblitt. Er bare er fornemmelse, for jeg var verken kvalm eller trøtt denne gangen. Er min fjerde, så jeg kjenner kanskje kroppen bedre enn før?
Da jeg testet, var det borti to uker etter at jeg skjønte hva som var på gang. Iflg legen var jeg på testtidspunktet mindre enn fire uker på vei...
 
tok test rett før det var gått en uke etter mens, men den var negativ. Så tok jeg en test etter nesten 2 uker etter jeg forventet mensen og da var den positiv. [:)]
Jeg har alltid hatt regelmessig mens.
En kan ikke alltid stole på testene første gang, selv om en venter over en uke med testing. Lykke til !
 
Jeg merket det fra dag en faktisk.. Det var som om noen skrudde av en bryter,jeg blr kjempetrett og fjern med en gang! Fikk det ikke bekreftet før i uke 5, men kjente det hele tiden. Gikk og sa til alle at det skjedde ting der nede, klarte ikke å drikke alkohol osv osv. Kjente udefinerbare "ting" i mageregion, var rimelig sikker på at jeg var gravid.. Merkelig egentlig, jeg er førstegangs..
 
Hei!
Noen som vet om man kan få bekreftet graviditet hoa legen tidligere enn ved en hjemmetest? Dersomman av en eller annen grunn skal til legen, og de tar en blodprøve kan det da oppdages mellom el og ikm? [:)]
 
Hei du...ja du kan ta en blodprøve hos lege som viser graviditet tidligere enn hjemmetesten. Det er fort gjort, men mulig du må vente litt på svaret...Lykke til!
 
jeg merket det en uke før jeg skulle ha mensen, merket det på humøret. Ble fort hissig uten grunn,og ble fort lei meg.
 
Hei!
Det går ann å merke det tidlig ja! Eg merka at eg var gravid 1 uke uti svangerskapet. Ømme bryster. No har eg ein jente på 12veker. Lykke til!
 
Back
Topp