hvor tidlig med doppler?

Baby36

Betatt av forumet
Har dere hørt hjertelyden? OG åssen vet dere at det er barnet og ikke ditt eget hjerte dere hører? :)

Vet noen har hørt i ca uke 10 + 5 :) ikke prøvd sjøl. Pulsen er mye raskere på baby enn på deg selv så er enkelt å høre når man hører rett :)

Fant den igår jeg! var 9+5 da :) har ikke prøvd tidligere.
du hører lett forskjell på din og babyens hjerte lyd. Min ligger på ca 60-70, mens babyen sin var på 188 :))

Hørte hjertelyden i går å va 9 + 2 i mine egne berekninga.. hjertelyden va møye høgare enn min. min egen låg på 55 - 60 ii puls. Babyen sin låg i 160 mn leita lenge.

Doppler, da mener dere sånt stetoskop som legen har sant?
Jeg prøver stadig å lytte med mannen min sitt stetoskop, men som han selv sier så er det fremdeles i tidligste laget å høre hjertelyd i 1.trimester da lille nurket ligger nede i bekkenet fremdeles.. men det er likevel noen som hører tidligere :)

Hjertelyden på den lille er myyyye raskere enn på oss, så sånn sett er det lett å høre forskjell :)

Hjertelyden til babyen høres nesten ut som et tog eller en gallopererende hest. Hehe Hørte Hjertelyden med doppler hjemme for to dager siden. :) 9+2.

Lurer så på å prøve! er 9 + 4. JObber selv på føden så har jo hørt mange ganger hjertelyden med doppler..og det går jammen meg fort! Men når en jeg kjenner sitt foster var dødt i uke 9 og hun mente hun hørte hjertelyden i uke 11 så blei jeg veldig skeptisk!
Rart hvor "dum" man blir når det gjelder enn selv og ik er på jobb;)

Men hvor sånn ca finner dere lyden da? Jeg er 9+5 nå og har ikke sjangs å finne den.. Ei ukes tid siden sist jeg prøvde da!

lillespire2013 skrev:
Doppler, da mener dere sånt stetoskop som legen har sant?
Jeg prøver stadig å lytte med mannen min sitt stetoskop, men som han selv sier så er det fremdeles i tidligste laget å høre hjertelyd i 1.trimester da lille nurket ligger nede i bekkenet fremdeles.. men det er likevel noen som hører tidligere :)

Hjertelyden på den lille er myyyye raskere enn på oss, så sånn sett er det lett å høre forskjell :)

Med doppler menes nok et apparat med batterier til hjemmebruk, slik som Angelsounds. Mange som ikke vet at man har denne muligheten, noe som er genialt om man trenger bekreftelser på at det er liv der inne.

Selv hørte jeg hjertelyden i uke 11 etter litt leting første gang. Fant den rett over skambenet (mange leter for høyt opp tidlig i svangerskapet). Lyden er lett å kjenne igjen fordi den høres ut som gallopperende hester. Man hører også sin egen hjertelyd, men den er myyyye saktere og er lik ens egen puls.

Prøvde nå.. fant kun min egen som gikk fra 77 til 120... hehe... sikker fordi man blir litt stressa av en sånn dings ;)

Eg fant den så tidlig som 7+4, men då leita eg lenge og det var kun i få sekund eg fekk høyre det. Eg prøvde igjen i går, då var eg 8 veker og fant den fortare og lyden var sterkare. Veit det er hjertet til fosteret, fordi eg har høyrt det utallige gongar før, også som alle seier, den ligger på mellom 120-160.

Back
Topp