Hvor tidlig klar for å bli separert fra baby?

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvor tidlig hadde du vært klar for å bli separert fra babyen hvor far kjører avgårde til din svigermor i en annen by noen timer?

Jeg har nemlig en svigermor som er veldig masete og vil at vi skal kjøre én time tur-retur minst en gang i uka for at hun skal få tid med babyen. Jeg har sagt til samboer at jeg ønsker fred og ro nå, og at hvis de vil se babyen så er de hjertelig velkommen til å reise hit. Samboeren min foreslår da at han kjører til familien sin med babyen hver uke uten meg slik at de (og han?) blir fornøyde. Babyen er nå seks uker og kan drikke morsmelk fra flaske.

Problemet er at jeg ikke har lyst eller er klar for å bli separert fra babyen min. Jeg vet jo at han det bra med faren og svigermoren min er veldig vant til babyer. Hun er også veldig gjestfri og det kommer så å si alltid folk dettenes inn dørene der, ukjente folk for både meg og babyen.

Hvorfor kan ikke de komme til dere heller?

Hvorfor kan ikke de komme til dere heller?

Det er det jeg har foreslått, men samboeren er ikke så flink å si nei til moren sin. Dessuten har jeg inntrykk av at han synes det er bedre å reise til de enn å ha besøk, for da MÅ det være ryddig og nyvasket i huset vårt. For min del tenker jeg det er en unntakstilstand at det er greit med litt rot, men han takler ikke å ha litt rot når folk kommer på besøk og ingen av oss har energi til å vaske gulvene for øyeblikket.

Last edited:
Det er det jeg har foreslått, men samboeren er ikke så flink å si nei til moren sin. Dessuten har jeg inntrykk av at han synes det er bedre å reise til de enn å ha besøk, for da MÅ det være ryddig og nyvasket i huset vårt. For min del tenker jeg det er en unntakstilstand at det er greit med litt rot, men han takler ikke å ha litt rot når folk kommer på besøk og ingen av oss har energi til å vaske gulvene for øyeblikket.
Da får han senke kravene sine eller leie inn en vaskehjelp. Man tar ikke en seks uker gammel baby vekk fra mor uten at mor er komfortabel med det.

Jeg hadde satt foten ned og sagt at de får komme til dere fram til babyen er større, så får de bare akseptere at det er noe unntakstilstand og kaotisk med en nyfødt i hus.

Da får han senke kravene sine eller leie inn en vaskehjelp. Man tar ikke en seks uker gammel baby vekk fra mor uten at mor er komfortabel med det.

Jeg hadde satt foten ned og sagt at de får komme til dere fram til babyen er større, så får de bare akseptere at det er noe unntakstilstand og kaotisk med en nyfødt i hus.

Er helt enig med deg! Godt å høre at det ikke bare jeg som er rar som ikke er komfortabel med å være borte fra babyen ennå :Heartred

Er helt enig med deg! Godt å høre at det ikke bare jeg som er rar som ikke er komfortabel med å være borte fra babyen ennå :Heartred
Du er på ingen måte rar, hadde ungen vært seks måneder hadde der vært en annen sak, men seks uker? Nope :p

Aldri i verden spør du meg :p
Der hadde jeg satt meg helt på bakbena. Ikke aktuelt når det blir snakk om avstand på mer enn 10min her i gården hvertfall.

Her er jeg "nødt" til å være borte fra lille en gang i uken de neste 5 ukene... har valgt selv å fortsette med studier og har fag hvor jeg skal på laben.
Dette er nr 2 da så er mer komfortabel selv med å la pappaen passe på, men han skal ikke reise noe sted og blir hjemme med lille. Jeg hadde ikke vært komfortabel med at han skulle dratt til svigerforeldrene mine med lille hvor "hvemsomhelst" rammlet in dørene :confused:

Så litt annen situasjon her, men ja, jeg føler meg "klar" til å la pappaen passe alene HJEMME :hilarious: han har og selv sagt at han er mer komfortabel i rollen som pappa nå med nr2 :)

Det hadde vært helt uaktuelt for meg. Baby og jeg skal være sammen så lenge han og jeg ønsker det, og det blir noen måneder til!

Her er jeg "nødt" til å være borte fra lille en gang i uken de neste 5 ukene... har valgt selv å fortsette med studier og har fag hvor jeg skal på laben.
Dette er nr 2 da så er mer komfortabel selv med å la pappaen passe på, men han skal ikke reise noe sted og blir hjemme med lille. Jeg hadde ikke vært komfortabel med at han skulle dratt til svigerforeldrene mine med lille hvor "hvemsomhelst" rammlet in dørene :confused:

Så litt annen situasjon her, men ja, jeg føler meg "klar" til å la pappaen passe alene HJEMME :hilarious: han har og selv sagt at han er mer komfortabel i rollen som pappa nå med nr2 :)

Jeg synes det blir annerledes når babyen er hjemme i huset deres enn om det er en annen "ukjent plass" en halvtime unna. Og ikke minst at han er sammen med faren :)

Jeg var selv ute på en konsert en kveld når babyen var fire uker gammel og babyen var hjemme i huset vårt (10 min unna konserten) med faren. Fikk masse snaps fra de hele kvelden og følte at det gikk greit for min del.

Det at det plutselig ramler "hvemsomhelst" inn dørene gjør og at det blir enda verre ja :s

Godt å høre at det er flere som tenker som meg, da skal jeg sette ned foten for dette med god samvittighet. Passe han kan hun gjøre når han er større uansett. Han skal jo bli boenes her i minst 18 år :P

Back
Topp