Hvor tidlig kjenne bevegelse

Mioloo

Flørter med forumet
Dere som har gått gravide flere ganger, når kjente dere de første små bevegelsene?☺️ og hvor var morkaken plassert?
Husker selv med første at jeg begynte å kjenne å forstå det var babyen i uke 17/18, spent om jeg kjenner det tidligere denne gangen har selvfølgelig morkaken foran denne gangen også..
 
Hadde morkaken plassert bak og kjente bevegelse i uke 17/18 forrige gang :)
 
Har aldri kjent før 17-18. Rundt tiden for oul altså. Med nummer to kjente jeg ingenting før 22 uker, hadde morkaken foran.
 
Det er 10 og 16 år siden sist.
Jeg husker virkelig ikke :hilarious:
 
Jeg kjente tydelige spark fra uke 17-18 forrige gang. Og jeg har skrevet ned at jeg kjente små bevegelser rundt uke 16. Da var morkaka bak. Denne gangen ligger morkaka foran...
 
Husker at jeg kjente første bevegelse i uke 14 sist :joyful: Men da satt jeg og tøyde ut, med ene beinet i «indianerstilling» mens jeg lente meg framover. Det var skikkelig rart, for det kjentes ut som når man holder en tangsprell i ei lukket hånd - bare at det var nedi magen:laughing002 Etter det kjente jeg ingenting igjen før uti uke 16. Da kjente jeg det som små luftbobler rett under navlen:Heartred
 
Jeg kjente i uke 13/14 sist. Hadde morkaken bak. Har det nå også, og har ikke kjent noe enda. Er 12+3 i daf
 
Kjente I uke 15. Hadde morkaka nede ved livmorhalsen foran.
 
Med første kjente jeg bevegelse fra uke 19 (morkake foran) og med andre kjente jeg liv i uke 14/15 (morkake bak).
 
Er 13+0 og synes jeg kjente noe i natt når jeg våkna. Litt lett tapping nesten i hoftekammen på ene sia. Har morkake foran sist og, men kjente ikke noe da før uke 15ca.
Med første hadde jeg morkake bak og kjente bevegelse fra uke 15, andre morkake bak og kjente bevegelse fra uke 12
 
Tror jeg har pleid å kjenne rundt uke 16-19, med unntak av andre som hadde morkaken foran, da kjente jeg liv rundt 22-23
 
Sniker

Jeg kjente i uke 16-17 med første, da var morkaken bak, med andre så kjente jeg første lille kiling rundt uke 14, men det var bare en gang så kjente jeg ikke det igjen på noen uker. Spark husker jeg tok litt tid, tror ikke det var før uke 22 eller 24, men det varierer jo hvordan morkaken ligger foran. Den kan jo ligge litt nede, litt opp, litt til venstre eller litt til høyre eller midt på. Så det kan jo være åpninger for spark/bevegelse :love7
 
Jeg vet ikke om det rablet for meg. Men jeg kjente helt tydelig noe som skjedde i går kveld da jeg lå og skulle sove i 01 tiden i natt.

Hadde hånda på magen og kjente forsiktig noe som kilte i håndbaken opptil flere ganger! :love017

12+4 i dag..
 
Såg denna nå etter eg posta i skjult, så måtte kikke i dagbøkene korleis det var dei 5 andre graviditetene:
1. - morkake foran og kjente liv i uke 17.
2. - morkake bak og kjente liv i uke 14.
3. - morkake ukjent og kjente liv i uke 12-13 og jevnt til hu døde❤️
4. - morkake ukjent og kjente liv først uke 11+2 og jevnt til hu døde❤️
5. - morkake nederst/bakover og til min overraskelse nevnte eg at eg kjente liv først 11+3, og så innimellom tørte eg skriva at eg føle eg kjenne liv, men ikkje før i uke 18 skreiv eg at eg kjente mykje liv og spark. Var så intenst redd for at han også kom til å dø, så trur eg fortrengte alt liv og slikt etterkvart som det kom. Forståelig nok, det var eit ekstremt krevande svangerskap fram til uke 18!

Takknemlig for at eg har meir fred nå ❤️ er 11+2 idag og ganske sikker på at eg har kjent liv. Det er ganske likt som luft, men likvell annerledes. Om ein veit så veit ein berre trur eg ❤️
 
Såg denna nå etter eg posta i skjult, så måtte kikke i dagbøkene korleis det var dei 5 andre graviditetene:
1. - morkake foran og kjente liv i uke 17.
2. - morkake bak og kjente liv i uke 14.
3. - morkake ukjent og kjente liv i uke 12-13 og jevnt til hu døde❤️
4. - morkake ukjent og kjente liv først uke 11+2 og jevnt til hu døde❤️
5. - morkake nederst/bakover og til min overraskelse nevnte eg at eg kjente liv først 11+3, og så innimellom tørte eg skriva at eg føle eg kjenne liv, men ikkje før i uke 18 skreiv eg at eg kjente mykje liv og spark. Var så intenst redd for at han også kom til å dø, så trur eg fortrengte alt liv og slikt etterkvart som det kom. Forståelig nok, det var eit ekstremt krevande svangerskap fram til uke 18!

Takknemlig for at eg har meir fred nå ❤️ er 11+2 idag og ganske sikker på at eg har kjent liv. Det er ganske likt som luft, men likvell annerledes. Om ein veit så veit ein berre trur eg ❤️
Ufff… for en historikk og så utrolig trist å miste baby så sent i svangerskapet :sorry: :Heartred

Krysser alt jeg har for deg denne gang :smiley-angelic001:Heartred
 
Jeg kjenner definitivt noooe, bittebitte små «pirk». Vanskelig å forklare. Er andregangs så vet litt hvordan det kjennes :love017 13+1 i dag
Kjenner også «noe», er selv andregangs, kjennes langt nede nesten ved skambeinet som en fisk som spreller, helt likt som forje gang jeg var gravid, men definitivt ikke hver dag, men kanskje 1-2 ganger i uken :love7
 
Back
Topp