Hvor tidlig kjøpe vogn?

Apemor

Glad i forumet
Hvor er din "smertegrense" på hvor tidlig i svangerskapet du kunne kjøpt barnevogn?

Kjøpte i uke 30 med de to første å det føltes alt for tidlig. Med nr tre kjøpte vi i uke 36, fem dager før hun ble født :-)
Synes liksom alle kjøper alt så tidlig. Det funka ikke for meg. Da ble ventetiden liksom ulidelig lang

Vi slo til da vi fant akkurat den vogna vi ville ha på finn.no, til halve prisen av ny. Da var jeg 15 uker på vei tror jeg :p

Er det noe som heter for tidlig da? Eller for sent? Kjøp når det føles rett! Vi kjøpte da det var ca en mnd igjen. Vi visste hva vi ville ha men kjøpte den sent Mye pga lagringsplass;)

Ærlig talt ville jeg glatt kjøpt hvor tidlig som helst (kanskje til og med før jeg var gravid) om jeg fant rette vogna til en god pris! Har inntrykk av at etter oul er innenfor normalen til de fleste. :)

Bugaboo cameleon3 var på salg nettopp, og fikk den forrige uke. Er 26 uker på vei. Hadde kanskje ventet lengre med å kjøpe hvis den ikke var på salg [emoji4]

Har ingen grense. Koser meg med å kikke på finn for å se litt hva man kan få for prisen vi tenker. Dukker den rette opp så slår vi til, uavhengig av uker :happy:

Jeg har allerede kjøpt. Hehe. Og vi er akkurat begynt å prøve på nr 4. Men jeg har kjøpt nå for den var billig. Og jeg vil lage den slik jeg vil. Og trenger litt tid på å prøve meg frem :) kjøpt simo classic. Og er ikke så mange av de til salgs. Så når jeg først fant en som ville sende. Hoppet jeg i det :)

Jeg synes ikke det finnes noen grense på hvor tidlig en skal kjøpe.. en vet aldri hvordan svangerskapet blir, eller om barnet plutselig kommer tidligere enn forventet. Jeg ser det som en fordel å ha ting klart god tid på forhånd..

Uke 24 eller når det er de begynner å redde babyen hvis den er prematur.

Vi kjøpte vel 2 mnd før termin. Men var glad for det. " alle" skulle ha samme vogn som oss og de kunne ikke garantere at vi fikk vogn før fødselen. Vi fikk den noen uker før og måtte ta en annen farge enn bestilt, hvis ikke så måtte vi vente til etter termin. Hu ble født i uke 38+0 så er glad vi ikke ventet på å få den fargen vi bestilte. Sto mellom to farger og endte med en vi fentlig hadde valgt bort så var greit.

Kjøpte før uke 20 med nr 2. Fant vogn, bilstol og pose til under halv pris pga konkurs. Penger spart! :D

Vi har allerede kjøpt vogn, ikke gravid. Den ble kjøpt svæææææært tidlig sist jeg var gravid, og mistet dagen etter. Vogna kom noen uker senere. Kjøpte fordi jeg ønsket akkurat den vognen og den var på salg til halv pris :)

Men jeg er nok litt unormal på sånt, jeg har kjøpt ting gjennom store deler av prøveperioden. For meg er det god terapi, samtidig som vi får fordelt innkjøpene ;) Har mye tøy (både ull og bomull), stellematte, stelleveske, vogn med diverse tilbehør, leker, tepper, babynest og andre småting liggende. Seng har vi også, men det er en arveseng mamma brukte. Mangler stelleprodukter, noe tøy, madrass, bilstol med base og diverse småting. Galskap kanskje :P

Etter uke 30 for min del.
Kjøpte i uke 35 og uke 34.

Vi har allerede kjøpt vogn, ikke gravid. Den ble kjøpt svæææææært tidlig sist jeg var gravid, og mistet dagen etter. Vogna kom noen uker senere. Kjøpte fordi jeg ønsket akkurat den vognen og den var på salg til halv pris :)

Men jeg er nok litt unormal på sånt, jeg har kjøpt ting gjennom store deler av prøveperioden. For meg er det god terapi, samtidig som vi får fordelt innkjøpene ;) Har mye tøy (både ull og bomull), stellematte, stelleveske, vogn med diverse tilbehør, leker, tepper, babynest og andre småting liggende. Seng har vi også, men det er en arveseng mamma brukte. Mangler stelleprodukter, noe tøy, madrass, bilstol med base og diverse småting. Galskap kanskje :P

Hehe. Godt jeg ikke er alene [emoji23][emoji23][emoji23]

Vi har kjøpt nå i uke 25. Mest for å fordele innkjøpene på flere måneder.
Syntes likevel det var skummelt. Hadde jeg hatt ubegrensede midler hadde jeg nok handlet etter uke 30

Jeg var innom og spurte hvor lang tid det ville ta å bestille vogn. Halvannen mnd fikk jeg beskjed om. Så bestilte 2 1/2 mnd før termin for å være sikker på å ha den i hus før fødsel. Emmaljunga :)

Kunne glatt ha kjøpt nå som jeg er halvveis, men i forrige svangerskap så tror jeg faktisk at jeg kjøpte enda litt tidligere :)

Hvor er din "smertegrense" på hvor tidlig i svangerskapet du kunne kjøpt barnevogn?
Vi kjøpte vogn da jeg var 5-6 måneder på vei med storesøster. Denne gangen kjøper vi ingen ny vogn, bare et søskenbrett som storesøster kan st på. Har termin om en drøy måned, så bør vel se å få ut finger'n og få kjøpt det ;)

Men for å svare mer generelt, så kan du selvfølgelig kjøpe vogn akkurat når det passer deg, men selv ville jeg nok ha ventet til etter oul i hvert fall.

Back
Topp