Hvor tidlig kan man ta UL ?

Ønskernr3

Betatt av forumet
Tenkte å bestille time til UL, har lyst å ha en tidlig UL. Sist gang var jeg i uke 9.
Men hvor tidlig kan man ta UTVENDING UL?

Vil ikke ha innvendig [:-]

Du kan få UL når du vil, men da må du ta det privat, og det er ikke gratis.
Legene tar ikke UL før de syns de trenger det for å bekrefte saker og ting.
Jeg fortalte legen at jeg hadde hatt en tidligere SA, så jeg får UL med engang hos legen min. Men, det er også opp til hver enkelt lege hva de syns er best.

ORIGINAL: 2barnsmor21

Jeg sa til majorstuaklinikken (privat) at jeg trooor jeg er 5-6 uker på vei men har ingen aning pga jeg ikke har hatt mensen siden forrige mann og ikke greier å regne det ut på noen annen måte.. da foreslo han allerede uken etter.. vi skulle prøve utvendig først.. jeg måtte drikke masse vann uten å tisse sa han for da viste det visstnok bedre.. visst ikke det gikk så skulle vi ta innvendig[:)] 

Så rart at du fikk beskjed om å ha full blære før ul. Han ultralydspesialisten jeg gikk hos sist, sa at de hadde gått bort fra det for over 10 år siden. Og at man skulle ha tom blære på ul...

Jeg var på tidlig UL hos min private gyn i uke 5, og det var gratis =)
Jeg ble litt forbauset selv, og spurte om det var riktig og da sa hun dama i luka at så lenge man var gravid så var det gratis "noen fordeler må dere jo ha" [:)]

Ellers må jeg jo si at det ikke er så ille å ta innvendig UL. til de som frykter det litt...

ORIGINAL: FlaksiMummy

Jeg var på tidlig UL hos min private gyn i uke 5, og det var gratis =)
Jeg ble litt forbauset selv, og spurte om det var riktig og da sa hun dama i luka at så lenge man var gravid så var det gratis "noen fordeler må dere jo ha" [:)]

Ellers må jeg jo si at det ikke er så ille å ta innvendig UL. til de som frykter det litt...

Tok du innvendig eller utvendig?

Er det noe fare for SA ved innvendig UL?

ORIGINAL: LadyZ

Er det noe fare for SA ved innvendig UL?

Nei er ingen sa fare ved innvendig ul.

Når jeg tok ul utvendig i uke 11, begynte han ulen, men ba meg gå på do når han så jeg hadde full blære, for det var vanskeligere å se fosteret da...

ORIGINAL: *Vanda*

Utvendig ul tar de vel ikke før rundt uke 12... trooooor jeg[8|]
Er vel vanskelig å se noe, tidligere tenker jeg.

Jeg tok utvendig i uke 10 sist (privat)

ORIGINAL: annibananni

Når jeg tok ul utvendig i uke 11, begynte han ulen, men ba meg gå på do når han så jeg hadde full blære, for det var vanskeligere å se fosteret da...

Da må legene her i landet, ha lært forskjellig...[8|]

Mulig det. Han jeg var hos hadde jobbet 10 år i usa, og 5 år i sverige før han jobbet 10 år på sykehuset her, og startet opp privat. Så han gjør nok sånn de gjør i usa tenker jeg[:D]

Utvendig ul tar de vel ikke før rundt uke 12... trooooor jeg[8|]
Er vel vanskelig å se noe, tidligere tenker jeg.

Jeg tok utvendig UL i uke 9 sist jeg var gravid..
Så veldig mye da [:)]

ORIGINAL: Marti9

Du kan få UL når du vil, men da må du ta det privat, og det er ikke gratis.
Legene tar ikke UL før de syns de trenger det for å bekrefte saker og ting.
Jeg fortalte legen at jeg hadde hatt en tidligere SA, så jeg får UL med engang hos legen min. Men, det er også opp til hver enkelt lege hva de syns er best.

Jeg tok tidlig UL i uke 9 sist gang (hos ei privat) Jeg var så redd jeg hadde mistet. Så etter flere tårefulle netter så bestilte jeg time til UL. Og følte det var veldig befriende å se det lille hjertet banke
Kostet 500kr [:)] Men veeldig verdt pengene

Back
Topp