Hvor tidlig kan man se kjønn på UL?

snusmumrik

Forumet er livet
Skal tilbake på Ultrlyd i uke 12-13 pga blødninger i livmora, også begynte jeg å lese litt rundt på nett, og der leser jeg flere som har fått vite kjønn tidligere enn dette. Kan dette virkelig stemme? Noen med erfaringer?

De kan vel ikke si noe sikkert så tidlig uansett. Men er noen som ser antydningene da.. Når jeg var på ultralyd med nr.1, var jeg vel nesten 12 uker, og han sa hva han trodde.. Og han hadde faktisk rett :) Lykke til :)

Jeg fikk ikke tidlig ul sist så jeg vet ikke, men tipper uansett at det er lettere å se om det blir gutt tidligere.

Når de sier at det blir jente og sier det "sikkert" så sa legen til meg sist at han var 90% sikker på at det ble jente. Han hadde rett da fordi hun lå å spriket med bena (da var jeg i uke 24 da), men har hørt om flere som fikk beskjed om jente og ut kom en gutt. Og dette senere i sv.skapet.

Jeg var på UL i uke 12 sist, og da sa han at det var en aktiv liten krabat, noe jeg tolket som at han kunne tro det var en gutt, og det hadde han hvertfall rett i :)
Men ja... det er ikke heeelt sikkert så tidlig, men man kan se antydningene.

Sist var jeg på ul i uke 14 og så tydelig at det var gutt da, så man kan sikkert se det tidligere også. Men kommer vel mye an på hvordan h*n ligger der inne ol. Tidlig i svangerskapet er vel klitorisen til jenter større enn tissefanten til gutter, så vet ikke helt når det der normaliserer seg jeg :)

Spennende :)
Men uansett er vi jo der for å se at det fortsatt er liv i magen, så det er ikke akkurat noen prioritet å se kjønn, bare litt nysgjerrig...

Sikkert veldig dumt spørsmål, men tar dem invendig UL eller på magen? :)

Martine Elida skrev:

Rundt uke 11-12 så begynne de på magen..

Er veldig lurt å drikke 0.5 liter med vann litt over en time før du skal på 
ultralyden, for blæren presser livmoren opp! :) 

(sto det i mailen jeg fikk fra ultralydklinikken)

Martine Elida skrev:

Live2Learn skrev:

Merkelig.. Jeg fikk beskjed om å gå å tømme meg først, siden blæra mi var litt fremtredende :p hehe

Martine Elida:  jeg var på UL i uke 7 og da tok de både invendig og utvendig, vi kunne se det godt begge steder, men jeg synes det var ukomfortabelt at hun presset den greia ned på magen så vi tok det mest invendig :)

Live2Learn skrev:

Martine Elida skrev:

Kanskje jeg skal prøve på det da :)
Tror jeg skal ha utvendig ul denne gangen... :)

Back
Topp