Hvor tidlig kan man merke at man er gravid?

Trudemor

Glad i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
Vi prøver ikke og håper ikke, for akkurat nå passer det utrolig dårlig.

Hvis jeg ble gravid etter sex på søndag. Er det fysisk mulig å få symptom på onsdag, under 3 døgn etterpå? Jeg har samme symptom nå som ved forrige graviditet og har aldri merket dette ellers.

Jeg har kjent det 3-4 dpo flere ganger. Så ikke utenkelig det, nei.

Tror man kan kjenne noe ganske tidlig altså :)
Jeg ble jo gravid på prevensjon denne gangen, og i ettertid har jeg kommet fram til en hendelse som må ha vært ca den tiden da egget festet seg. Hadde NULL energi den dagen helt uten grunn og sa til og med til samboer: sånn har jeg ikke følt meg siden jeg var gravid.
Etter det merket jeg ingen videre symptomer før rundt IKM, men så merket jeg litt rare ting som ga mening da jeg etterhvert tok en test. Så med andre ord, tror man kan kjenne tegb tidlig, men resten av livet kan jo også påvirke hvordan man kjenner seg ❤️

Håper du er gravid :)

Det er ikke mulig å kjenne de ekte graviditetssymptomene før etter implantasjonen har skjedd, og kroppen skiller ut hcg i blodet. :bag:
Når det skjer varierer, men ett sted mellom 7-12 dpo, hvor 8/9 dpo er gjennomsnittet.

Det er ikke mulig å kjenne de ekte graviditetssymptomene før etter implantasjonen har skjedd, og kroppen skiller ut hcg i blodet. :bag:
Når det skjer varierer, men ett sted mellom 7-12 dpo, hvor 8/9 dpo er gjennomsnittet.

Takk. Da er det altså fysisk umulig å kjenne det så tidlig? For en lettelse. Jeg håper du har rett. Forrige gang kom dette spesielle symptomet 7 dager etter sex og ble værende helt til det øyeblikket ungen var ute. Det var en lettelse å bli kvitt det. Det er ikke til å ta feil av, men jeg må bare håpe at du har rett.

Takk. Da er det altså fysisk umulig å kjenne det så tidlig? For en lettelse. Jeg håper du har rett. Forrige gang kom dette spesielle symptomet 7 dager etter sex og ble værende helt til det øyeblikket ungen var ute. Det var en lettelse å bli kvitt det. Det er ikke til å ta feil av, men jeg må bare håpe at du har rett.

Når befruktningen skjer ‘svever’ det i flere dager på veien gjennom egglederne og mot livmorhulen. Kroppen kan ikke gi signaler om at noe er skjedd før det finner en plass å forankre. Håpe det går den veien du ønsker :Heartred

Når befruktningen skjer ‘svever’ det i flere dager på veien gjennom egglederne og mot livmorhulen. Kroppen kan ikke gi signaler om at noe er skjedd før det finner en plass å forankre. Håpe det går den veien du ønsker :Heartred
Jeg hadde forresten en dråpe blødning på tirsdag. Muligens festeblødning? Det var kun en dråpe og noe jeg kun har opplevd en gang før, ved min første graviditet. Dette bli isåfall graviditet nr 4.

Kan egget feste seg på dag to og symptomer komme på dag 3? Svaret kommer vel ikke før om et par uker, uansett hvor mye jeg grubler.

Jeg hadde forresten en dråpe blødning på tirsdag. Muligens festeblødning? Det var kun en dråpe og noe jeg kun har opplevd en gang før, ved min første graviditet. Dette bli isåfall graviditet nr 4.

Kan egget feste seg på dag to og symptomer komme på dag 3? Svaret kommer vel ikke før om et par uker, uansett hvor mye jeg grubler.

helt fysisk umulig at egget kan feste seg 2dpo :Heartred

Mener at jeg også fikk de første symptomene rundt dag 7. Da holdt jeg på å gå i bakken av svimmelhet. Krysser fingrene for at du får svaret du ønsker deg om en ukes tid :happy:

Screenshot_20200911-194443163.jpg

Med mindre EL har vært tidligere enn søndag, så tror jeg ikke du ville kunnet kjenne noe antydning til graviditet såpass tidlig. :)

Back
Topp