Hvor tidlig kan man måle nakkefold?

Grønn_te88

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Jeg skal på tidlig UL når jeg ut i fra mens-termin er 12+1. Er det for tidlig til at man kan se ting som nakkefold og neseben..? Det er ingen indikasjon på svangerskapsdianostikk i mitt svangerskap, men er jo veldig greit når man først skal på ultralyd å få bekreftet at alt står bra til [emoji4]

Har tidligere tatt ul rundt uke 12, da kunne de se at nakkefolden og alt så fint ut vertfall!

Det tidligste de gjør duotest-ul på Riksen er 12+0, så en dag senere er nok helt fint!

Det tidligste de gjør duotest-ul på Riksen er 12+0, så en dag senere er nok helt fint!

Jeg tenkte siden jeg da er 12 uker ut i fra mens dato, så for alt jeg vet kan jeg jo være satt tilbake til 11+noe.. men de har sikkert tatt slikt med i betraktning når de har satt «grensen» til 12 uker [emoji4]

Målte i 11+4 sist, og 12+1 nå. Nakkefold, altså. Veldig bra og tydelig begge gangene :) Så de får nok helt fint sett etter det på babyen din 12+1.

Jeg tenkte siden jeg da er 12 uker ut i fra mens dato, så for alt jeg vet kan jeg jo være satt tilbake til 11+noe.. men de har sikkert tatt slikt med i betraktning når de har satt «grensen» til 12 uker [emoji4]

Forhåpentligvis er det med i beregningen at noen kan være litt kortere. Mener egentlig at jeg har lest at undersøkelsen kan gjøres fra 11+0, og isåfall har de en uke å gå på.

Back
Topp