Hvor tidlig kan jeg bake regnbuekake og pop cakes?

gutt09jente11

Forumet er livet
Altså, hvor lenge står de seg? Skal ha bursdag på søndag, og lurer på om jeg kan bake kakene på lørdag, evt. ha på krem på regnbuekaka på søndag..

Du kan fint både lage og pynte de på lørdagen :) Det gjør ingenting :) 

Hva slags krem er det du skal ha på kaken? De aller aller fleste kremene går det bra å pynte med dagen før altså :)

Jeg er så kresen, så tenkte egentlig å bruke vanlig krem på den regnbuekaka, og tynt lag med vaniljekrem mellom lagene.. Er litt kresen.. :P

Vet ikke hvilken annen krem som kan passe?

gutt09jente11 skrev:
Jeg er så kresen, så tenkte egentlig å bruke vanlig krem på den regnbuekaka, og tynt lag med vaniljekrem mellom lagene.. Er litt kresen.. :P

Vet ikke hvilken annen krem som kan passe?

Tja, har jo smørekrem, men jeg syns det kan bli litt tørt. Hadde nok gått for vanlig krem, høres godt ut med vanilje. 

Cakepopsene kan du sikkert lage på fredag om du kan sette dem kaldt, de blir jo tette med sjokoladen rundt, hvis du skal dyppe hele. 

Smørkrem funker også bra :)

Med vanlig krem kan du også pynte den i forveien. Bare sett den i kjøleskapet over natten. 
Da får også kremen satt seg litt i kaken og kan smake saftigere. 
Så ikke noe problem det!

Supert. :) Har bestilt ei sånn fancykake av noen som er veldig flinke, og den vil det være smørekrem inni + smørekrem under MMF. Så greit å ikke ha enda ei kake med smørekrem.. 

Så tror jeg satser på vanlig krem. :) Og kanskje like greit å lage den dagen før ja, slik at den kan bli litt saftigere. :) 

Blir vel kake med 4 lag tror jeg, vet ikke om jeg tørr mer :P

Back
Topp