Hvor tidlig kan en

Kjente det i uke 13 forrige gang (førstegangs), kjente det mer og mer fra uke 14 og daglig fra uke 17. Det er nok fysisk mulig, men barnet må treffe små nerver med den bittelille kroppen sin for at vi skal kjenne det. Noen ganger er vi heldige.
Nå venter jeg i spenning på dagen-er 11+0 idag, så forventer at det skjer ila 2uker egentlig :p

Jeg er også bombesikker på at det er babisen jeg kjenner!!

MEN ei venninne jobber på sykehuset og overhørte de på gyn si at det var fysisk umulig å kjenne noe før uke 15-16 pga babyens størrelse og kraft. Den skal jo sparke gjennom flere lag og er ifølge de ikke sterk nok, eller stor nok. At det vi kjenner kun er tarmer o.l som flytter på seg/luft. Skikkelig nedtur å få den slengt i tryne når jeg sa jeg kjente spark. Sa jeg måtte se på UL bilde og hvor liten den var inni fostersekken. Noen som har kjennskap til dette?

Jeg velger å tro på babisen i magen likevel jeg. MYE hyggeligere ;)

I går hadde jeg flere ganger en boblende leamus følelse i magen, som mange her inne og ellers på nett har beskrevet som første livstegn. På meg kunne leamusen kjennes utenifra, og det tror jeg jo selvsagt ikke mini har kraft nok til - men at den kanskje har kommet borti noen nerver i magen som har utløst leamusen er vel ikke umulig? :happy: er jo mye hyggeligere å tenke at det er den enn promp liksom :p Er 12+2, men morkaka ligger på bakre vegg, så gyn sa på ul at det i allefall gjør at det er mye lettere å kjenne bevegelser.

Tror jeg kjente det idag. Sist kjente jeg ei boble som sprakk. Dette var ikke sånn, dette var mer en bitteliten kiling som var over med det samme, akkurat der livmora ligger. Men er bare 11+3, så lurer også på at det er ønsketenking (kjente i uke 13+2/3 forrige gang).

Jeg kjenner :-) ikke daglig enda. Er akkurat som om jeg blir kilt inni magen,akkurat samme sted som jeg finner hjertelyden :-) sist kjente jeg på utsiden uke 15. :-)

Back
Topp