Hvor tidlig kan en se/høre liv?

MrsQuattro

Glad i forumet
Har blitt lovet tidlig UL og oppfølging etter en MA i januar, og lurer på om dere vet når en kan se bankende hjerte på UL? Hjertet skal visst begynne å slå 5.juni stod det.. Og når kan en høre det med en slik doppler?

Fått time hos legen fre 4.juni, så spennende hva hun sier da[:)]

Jeg husker ikke helt hvor tidlig, men utstyr anno moderne tider er bra utstyr, og en kan se mye tidlig. Var på UL i uke 9 sist, og da så vi et bankende hjerte :)

På egne dopplere varierer det veldig, for det er jo utenpå magen - mer polstring som skjuler det som er der inne. Nærmet meg halvveis før jeg hørte med min doppler, men mange hører mye tidligere. Kan anbefale angelsound på det varmeste :)

Jeg trur det er fra uke 8 sånn ca man kan se et bankene hjerte.[:)]

Får UL i uke 7 pga prøverør. Da kan de se bankende hjerter [:D]

Har hørt at man kan se hjertet banke fra uke 6, MEN kommer som sagt om det er for tidlig..Noen kan være kortere på vei, andre ikke...

Hjerte lyden kan høre fra uke 12...Igjen noen før, og andre senere...

Takk for svar!

Skjønner at det er veldig forskjellig, men uansett så er det ikke lenge til det skal være mulig å høre et hjerte!

Når jeg skrev doppler, så tenkte jeg på sånn som de har hos legen..Hun prøvde å finne hjertelyden med den sist, men fant ikke (ikke så rart når det ikke var noe liv.. ).. Men sa at det ikke er alltid en finner den så tidlig med doppler forstod jeg. var da uke 11.. Er "heldigvis" ganske så tynn, ikke mye fett her så da er det kanskje lettere å evt høre noe?..

Helt normalt å ikke finne lyden i uke 11...Tror gjennomsnittet er 14 uker, men mange har fått høre tidligere...

Jeg har fått høre mine i uke 12...

Er spent om jeg får høre noe denne gangen...

Back
Topp