Hvor tidlig kan egentlig et barn få 6 års-jeksel?

Nozy Rosie

Forumet er livet
Sønnen min som blir 3 år i oktober har klaget på vondt bak den nederste høyre jeksel, hvor 6 års-jekselen skal komme. Han har periodevis vondt, og sier han ikke får vondt av å spise og drikke (med tanke på evt hull), og det er heller ikke synlige tegn på hull. Det gjør vondt når jeg trykker akkurat der jekselen skal komme opp. 
Jeg har lest at det som regel ikke er før ved 5 års-alderen man kan vente de tennene, men hva er det tidligste dere har opplevd?

Det skal sies at han har vært tidlig ute med alle de tennene han har til nå, og hadde 12 tenner allerede før han var ett år. De siste 8 fikk han ganske så kjapt etter det igjen.

eldste mi fikk 6års jeksler mellom 3.5 og 4 år..første 12 års jeksel som 7 åring.

Fikk beskjed at det var helt naturlig hos barn som får sin første tann tidlig.
Jenta mi var født med en jeksel og fikk sin første tann 2mnd gammel. 6 mnd gammel hadde ho fått 7 tenner utenom jekselen ho var født med.

eldste mi fikk 6års jeksler mellom 3.5 og 4 år..første 12 års jeksel som 7 åring.

Fikk beskjed at det var helt naturlig hos barn som får sin første tann tidlig.
Jenta mi var født med en jeksel og fikk sin første tann 2mnd gammel. 6 mnd gammel hadde ho fått 7 tenner utenom jekselen ho var født med.

Oi, hun fikk tenner veldig tidlig, da, til og med før fødsel! emoticon
Min sønn fikk første tann da han var rundt 4-5 mnd om jeg ikke husker feil, men da kom de som perler på en snor. Jeg trodde ikke det var mulig å få de varige tennene så tidlig, men jenta di er jo et bevis på at man ihvertfall kan få de før man er 4 år.
Jeg synes imidlertid det er veldig tidlig å få de før man er 3 år, hvis det virkelig er det som er i ferd med å skje hos sønnen min..

her fikk guttungen det utrolig tidlig. var hos tannlegen da han var 3 år for rutine sjekk og tannlegen spurte om fødselsdatoen til gutten stemte, noe jeg bekreftet og da sier han at guttungen hadde fått 6årsjerslene alt. Dermed måtte vi inn igjen for å følge med siden han var redd for at det ville bli trangt for ham i forhold til tennene. Da han var 4år begynte han å miste tennene så siden det har vi vært inne gjevnlig siden tannlegen var redd han måtte mligens trekke noen tenner for at de nye skulle kunne komme fram
Nå har han fått 4 nye oppe og nede de har han hatt nå i over et år alt.

Så ja det er mulig å få de så tidlig

Back
Topp