Hvor tidlig har dere kjent liv? Å hvor tidlig kan man kjenne?

LilleBlinky

Flørter med forumet
Jeg er helt sikker eller litt sikker på at de to siste dagene har jeg kjent noe bevegelser. Er vanskelig å beskrive, men noe har jeg nå kjent...
Men er ikke det litt tidlig?
Dette er mitt 2. barn så jeg vet jo hvordan det føles, men blir jo litt usikker da dette er veldig tidlig i forhold til forje gang.
KOs dere med resten av søndagen :) Hei å hå :)

Jeg er ikke helt sikker. Forrige gang kjente jeg i uke 20 (mitt første barn). Er visst vanlig å kjenne det tidligere ved neste graviditet. I en bok jeg har står det fra uke 16, men det er sikkert individuelt. Mener det er noen her inne på forumet som har kjent det i uke 14:)) Kanskje det er det du kjenner:)) Spennende og kos:)

Kjente liv i uke 12/13 første gang :) Var liksom noe annerledes enn det vanlige! Koselige små dult. Noen kjenner kroppen sin godt og dermed kjenner liv tidligere- tror jeg! Man kan jo velge å ikke tro at det er babyen også når det er så tidlig- men innse det senere at det faktisk har vært babyen man har kjent lenge! Avhenger av morkakeplassering og livmor! Veldig individuelt :)

Tror det er fullt mulig å kjenne bevegelser ganske tidlig jeg, for babyen beveger seg jo i vann - noe som vi kanskje kjenner som små vibrasjoner eller bobler. Spark kjenner man nok en del uker senere, men er nok veldig forskjellig når man opplever det :-)

Hei!

Jeg er også gravid med nr 2 nå og sist kjente jeg vel egentlig ingenting før i uke 18.. men nå er jeg i uke 12 og har allerede kjent småbobler eller noe som jeg føler er den lille... veldig rart når det er så tidlig, må liksom stoppe å kjenne litt etter.. utrolig koselig å gå å kjenne på den gode følelsen uansett om det er den lille eller ikke.. vi får bare nyte det :)

Husker ikke forje. 
Men denne gangen er jeg overbevist om at jeg kjente det på 13 uker blank.. :) 
Men kjenner det nesten bare når jeg ligger og slapper av, konser litt... 

Men vi fikk også se på ultralyden at det er som med førstemann, ett rolig barn som ikke sparker så mye før det blir trigget.. (hadde MANGE besøk med første på ahus fordi jeg ikke hadde kjent liv på 2-3 dager :P )
Så er vel bare å belage seg på korte omg med spark å dager med ro :P (Nå skal det sies at prinsen IKKE sitter stille så ikke tatt noe skade av det :P)

Jeg er sikker på at jeg kjente noe i går og jeg bare 14 uker på vei :)
Med mitt første barn kjente jeg det i uke 18 :)

86modell skrev:
Hei!

Jeg er også gravid med nr 2 nå og sist kjente jeg vel egentlig ingenting før i uke 18.. men nå er jeg i uke 12 og har allerede kjent småbobler eller noe som jeg føler er den lille... veldig rart når det er så tidlig, må liksom stoppe å kjenne litt etter.. utrolig koselig å gå å kjenne på den gode følelsen uansett om det er den lille eller ikke.. vi får bare nyte det :)

akkurat likt her, sist så kjente jeg mersom små sommerfugler/fisker som rørte på innsiden av buken, på en måte. mens nå er det mer små dult..

Jeg kjente det 14+2, bare som en liten boble som sprakk. Det er min første gang som gravid, men kjente at det ikke var min egen kropp som gjorde det. Etter det tror jeg bare jeg har kjent noe smått men er ikke sikker. Synes det var veldig tidlig til å være første gang, men veldig gøy :)

Moro :) Første barnet mitt kjente jeg det første gang skikkelig godt i uke 20. Men kjente jo før, men visste ikke helt. Nå er jeg ganske sikker på at jeg kjente små fisker som svømte hehe ...er jo vanskelig å beskrive...men det er flere her så da er jeg sikker på at det var det. Herlig og fint er det :) Kos dere med bevegelser og positiv vekst i magen :) :) Vi er såååå heldige :) :)

Jeg kjente små dult i uke 14, men har kjent litt bevegelser før det også :)

Har ikke kjent dult etter det da, bare noen bevegelser....

Husker ikke når jeg kjente liv i første svangerskap, men det var ikke så tidlig....

Jeg kjente liv i slutten av uke 16 første gang.
Denne gangen har jeg ikke kjent noe enda, men venter i spenning:)

Back
Topp