Hvor tidlig har dere hørt hjertelyden?

Livets små under

Forelsket i forumet
Hei, damer!

Jeg lurer på om noen av dere har hørt hjertelyden i uke 10? Vet at dette kan være tidlig, men spør allikevel. Grunnen til at jeg lurer er at jeg på tirsdag oppsøkte lege grunnet sterke smerter i mage og rygg i helgen. Ble bekymret for om ting ikke var som de skulle (magefølelsen var ikke god) Legen hørte om han fant hjertelyden, men det gjorde han ikke. Jeg har bakoverbøyd livmor, så han mente det kunne være grunnen. Han valgte allikevel ikke å sende meg til UL for å se om alt var OK. Kjenner jeg ikke greier å slå meg til ro med at alt er bra der inne, for smertene jeg hadde i helgen var VONDE. Men nå har jeg bestilt privat UL til helgen.

med nr 1 så hørte jeg hjertelyden i uke 8.
legen sa jeg ikke måtte bli skuffet om vi ikke hørte noe,men det kom lyd med en gang.

Oi, såpass! Det er jo verdens herligste lyd <3

Jeg hørte hjertelyden for første gang på tirsdag altså 13+1, men har ikke funnet den siden.. Men hører masse bevegelse der inne og det er vel så kjekt å høre på synes jeg

Jeg prøvde i begynnelsen av uka men fant ikke noe.. Kjenner jeg blir litt bekymret, men for noen er det vel for tidlig å høre noe i slutten av uke 9! Ikke vet jeg:)

Forrige svangerskap fikk jeg høre den rundt uke 13. Har ikke hørt etter nå, har ikke utstyr selv. Men var hos lege i går pga en liten blødning på tirsdag kveld, men han ville ikke høre etter. I 70% av tilfellene så tidlig vil de ikke klare å finne noen hjertelyd sa han. Jeg fikk heller ikke ul, men jeg hadde en sånn liten blødningen med lillegutt også, så jeg føler meg trygg på at alt er i orden nå også siden jeg ikke har vondt og jeg ikke blør noe mer. Men bra du får privat ul da! :)

jeg fant med angel sound 9+3. var hos legen i dag for å forlenge sm. Hun spurte da om vi skulle høre etter hjertelyd, så er tydeligvis stor forskjell på leger også. Det er uansett veldig vanlig å ikke høre noe ennå.

Forrige svangerskap fikk vi høre den på privat UL i uke 12+2. Denne gangen var vi på UL i uke 10+2, og fikk høre en fantastisk lyd som lå på 171 slag i min!=)

Ønsker deg lykke til! =)

Prødve først i uke 7 uten hell, uke 9 så hørte jeg <3

Med nummer 1 hørte vi ikke før slutten av svangerskapet.. Det var heller ikke et vanlig svangerskap, så det er nok derfor. Venninnen min som har termin i april var hos jordmor og hørte hjertelyd i uke 16, da jm mente at det var akkurat passe ift å finne hjertelyd osv. Tenkte jeg skulle ringe jm til uken, når jeg runder 12uker og avtale time til hjertelyd og sånn kontrollting :)

Jeg hørte hjerte lyden i uke 10. jordmor som spurte om jeg ville prøve.. men skulle ikke bli skuffet hvis vi ikke fant det.. Meeen, vi fant det så si med en gang :) og har nå hørt den nå igjen hos min lege nå i uke 13. :) så det er full rulle her :)

Back
Topp