Hvor tidlig høre hjertelyden?

Mamsol

Betatt av forumet
Hvor mange uker på vei var du da du fikk høre hjertelyden hos lege/jordmor? Hvis du har vært på kontroll da. Noen som har opplevd at legen ikke kunne finne den? Jeg var på kontroll i dag, er 9 uker, og legen kunne ikke finne noe. Han sa det var helt normalt så tidlig, men jeg tenker jo likevel på det.. Uff, prøver å tenke positivt, har nok av symptomer iallfall.

Jeg hørte hjertelyden på ul på mandag, var da 7+1.

Men ta det med ro du, alt er nok som det skal. :)

Ta deg en tur på privat ul :) Da får du nok høre og se :)  Var selv 7+3 da vi fikk høre hjertelydene :) Alt er nok helt fint :D Lykke til :)

Jeg fant den selv første gang i uke7+4, men så fant jeg den ikke igjen før jeg var godt over 9 uker igjen...

Var på kontroll hos JM på tirsdag, og da sa hun at nyere forskning viste at det KUNNE være skadelig for fostret å bli lyttet på med doppler før uke 12, så jeg har pakket den bort nå.. Men jeg finner hjertelyden med en gang jeg prøver - jeg gjorde i allefall det på Mandag ;)

Forrige gang hørte jeg ikke hjertelyden før jeg var over 12 uker på vei, fant den ikke på første kontrollen som var uke 10.

Denne gangen har jeg ikke hørt noen hjertelyd enda siden jeg har første kontrollen neste uke, da er jeg 12+3 ca. Blir spennende å høre om de finner den da :)

forrige gang ville ikke jordmor lete etter den før etter uke 14. hun ville ikke prøve og ikke finne og at jeg skulle bli beskymret. og det var helt greit syns jeg. men denne gangen har jeg hørt selv. i uke 10 fant jeg <3 lyden :) ca en uke siden. men nå skal jeg ikke lete mer. venter til jeg er godt over 12 uker, har fått for meg at det skader ungen om jeg bruke den for mye (babywatcher)

Takk for svar, jenter, føler meg ganske trygg på at all bekymring er unødvendig. Er vel typisk gravid å bekymre seg for alt mulig..

Sist fikk jeg høre hjertelyden første gang da jeg ar 15+6. Da gikk legen motvillig med på å lete etter den. Hun sa at hun ikke pleide å lete etter hjertelyden før etter ordinær ultralyd fordi den gravide bare ble redd og bekymret hvis ikke hun fant den. 

Surrehøna skrev:
Sist fikk jeg høre hjertelyden første gang da jeg ar 15+6. Da gikk legen motvillig med på å lete etter den. Hun sa at hun ikke pleide å lete etter hjertelyden før etter ordinær ultralyd fordi den gravide bare ble redd og bekymret hvis ikke hun fant den. 

Oi, det hørtes jo litt spesielt ut...
Denne gang fikk jeg høre hjertelyd i uke 7 fordi jeg OPPDAGET at jeg var gravid ved en innvendig ultralyd på grunn av noe anna:)

Back
Topp