Hvor tidlig høre hjertelyd?

Mamsy

Flørter med forumet
Hei:) Noen som har erfaring med hvor tidlig kan man høre hjertelyd med doppler (sånn til hjemmebruk)? Er 8 uker nå, og har litt polstring på magen så er nok altfor tidlig enda;) Men veldig nysgjerrig på når andre evt har hørt!

Jeg er 11+1 og min klarer ikke finne foreløpig. Prøvde den vel først uke 14 sist, da fant jeg med en gang.

Varierer fra person til person. Var på UL for en uke siden og selv gyn slet med å fange opp hjertefrekvens fordi lille bevegde seg voldsomt :P

Er vell etter uke 12. Men stor variasjon. Jeg har en del mage og har med hjemmedoppler funnet omtrent uke 12-13 de to andre gangene

Jeg hørte første gang i uke 8. Men anbefaler ikke å prøve så tidlig, for jeg ble veldig stresset når jeg brått ikke fant den igjen uken etter..

Jeg hørte første gang i uke 8. Men anbefaler ikke å prøve så tidlig, for jeg ble veldig stresset når jeg brått ikke fant den igjen uken etter..
Er du sikker på at det ikke var din du hørte? Trodde ikke det var mulig å høre med doppler i uke 8:happy: Da er jo ikke livmoren kommet opp av bekkenet enda.

En liten avsporing - hvilken doppler har dere? Hadde det ikke sist svangerskap, men har veldig lyst på det denne gangen :smug:

Sniker
Jeg har hørt rundt uke 9+0 i ett svangerskap, mens i neste svangerskap var det såvidt jeg klarte å finne lyden i uke 11-12. vekten var den samme, men i det siste svangerskapet hadde jeg morkaken foran så det gjorde det vanskeligere.
Jeg har dyttet doppleren over skambeinet nedover mot livmoren og da har jeg fint funnet babyens hjerterytme :) hører tydelig at det ikke er min egen for den er mye langsommere

Jeg er 13 uker (sniker) og har ikke klart å finne den enda. Jeg er ganske slank. I forrige svangerskap fant jordmor den i uke 14, men jeg fikk streng beskjed om å ikke bli redd om hun ikke fant den. I mitt første svangerskap ville hun ikke prøve før jeg var på kontroll i uke 22.

Husker i forrige svangerskap at jordmor ikke fant noe i uke 13, og hun sa med en gang at der like vanlig å ikke finne hjertelyden så tidlig som det er å finne den. viste seg at morkaken lå foran og jeg husker egentlig ikke når jeg fikk høre den for første gang utenom ved UL.

En liten avsporing - hvilken doppler har dere? Hadde det ikke sist svangerskap, men har veldig lyst på det denne gangen :smug:
Jeg har denne fra teknikk magasinet som jeg kjøpte brukt på finn for 100 kr:happy: Funker veldig bra, men den selges vel ikke lenger i butikken. Var veldig betryggende for meg å ha i forrige svangerskap, men anbefaler deg å vente med bruk av doppler til livmoren er kommet opp av bekkenet. Er jo en grunn til at TUL gjøres innvendig.

Vedlegg

• 5bcf1651bd1bbe1118b65765.jpeg.jpg
    5bcf1651bd1bbe1118b65765.jpeg.jpg
    312,1 KB · Visninger: 38
Jeg har nå kjøpt meg en Sonoline på billige-tester.no. prøvde for første gang ved 9+5 og klarte faktisk å finne hjertelyden :joyful:

Fikk forklaring på hvorfor doppler ikke vil fange opp hjerteslag. Masse arr etter KS med storesøster ligger i veien. Ga en del skygger på UL i tillegg.

Hørte hjertelyd søndag, klart og tydelig :Heartbigred Var da 11+2:love2 Prøvde igjen dagen etter men klarte ikke å finne den da men hørte det igjen i går kveld. Tenk, det knøttvesle hjertet! :love7

Back
Topp