Jeg vet ikke akkurat når det startet, men jeg ble lagt inn for sv.forgiftn. i uke 26. Da hadde jeg gått i flere dager med stadig økende smerter i hele kroppen. Hovnet opp, fikk pustevansker, ble forstoppet, klarte ikke å innta mat eller væske av noe slag. Kunne ikke sitte eller ligge, så vandret bare hvileløst rundt omkring. Hvis jeg satt, satt jeg bare å vugget kraftig frem og tilbake ukontrollert. Hadde sykt høyt bt da jeg ble innlagt (omsider, etter å først å ha blitt avvist på et annet sykehus, 2 dager tidligere, som en feit og forstoppet hypokonder). Proteiner i urinen. Begynnende nyresvikt, tarmproblemer, hjertebank, lungeproblemer, hoven i hele kroppen, spesielt i føttene/anklene/hender/håndledd. I det hele tatt var jeg døende da jeg kom til sykehuset sa de på sykehuset, men jeg fikk heldigvis hjelp i tide - og min sønn ble født med hasteks noen dager senere i uke 27. Alt har gått bra med ham etter det.
Men som sagt så husker jeg ikke akkurat når det startet, for det kom gradvis. Men jeg merket at det var noe feil allerede i uke 24 sånn ca. Før det, trodde jeg det bare var kynnere og vanlige gravidplager.