Hvor tidlig fikk du svangerskapsforgiftning?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
hvilken uke?
Og hvordan gikk det?

Lå på grensen for det fra uke 36, men skjedde heldigvis aldri. Vi var veldig ofte på kontroll resten av svangerkapet. Snuppa ble tatt 16 dager på overtid med ks og vi var 7 dager på barneintensiven pga en infeksjon. Alt gikk bra med henne/oss emoticon .

4 dager før termin fikk jeg høyt bt. Men ikke noe utslag på blodprøver osv så jeg vet fremdeles ikke om det var svf. Det står lett svf i papirene mine fra fødselen. Det ble ikke gjort noe med det.

fikk det mellom uke 28+3 og 36+4 en gang. endte i eklampsi og koma. babyen klarte seg bra.

Begynte tidlig, sann ca i uke 32-33..Eller tidlig og tidlig..Var da jeg begynte og få proteiner i urinen.. Men det var først i uke 37 blodtrykket mitt begynte og stige.. Men det holdt seg helt levelig.. Fra midten av uke 38 til 39 la jeg på meg 5 kg i bare vann, og så ut som en ballong i trynet. Så i midten av uke 39 ble jeg lagt inn på kvelden.. Men da hadde fødselen så smått startet av seg selv, så ble satt igang 2 dager etterpå delvis pga begynnende sv.forgiftning og treg fremgang ! :) 

Jeg vet ikke akkurat når det startet, men jeg ble lagt inn for sv.forgiftn. i uke 26. Da hadde jeg gått i flere dager med stadig økende smerter i hele kroppen. Hovnet opp, fikk pustevansker, ble forstoppet, klarte ikke å innta mat eller væske av noe slag. Kunne ikke sitte eller ligge, så vandret bare hvileløst rundt omkring. Hvis jeg satt, satt jeg bare å vugget kraftig frem og tilbake ukontrollert. Hadde sykt høyt bt da jeg ble innlagt (omsider, etter å først å ha blitt avvist på et annet sykehus, 2 dager tidligere, som en feit og forstoppet hypokonder). Proteiner i urinen. Begynnende nyresvikt, tarmproblemer, hjertebank, lungeproblemer, hoven i hele kroppen, spesielt i føttene/anklene/hender/håndledd. I det hele tatt var jeg døende da jeg kom til sykehuset sa de på sykehuset, men jeg fikk heldigvis hjelp i tide - og min sønn ble født med hasteks noen dager senere i uke 27. Alt har gått bra med ham etter det.
Men som sagt så husker jeg ikke akkurat når det startet, for det kom gradvis. Men jeg merket at det var noe feil allerede i uke 24 sånn ca. Før det, trodde jeg det bare var kynnere og vanlige gravidplager. 

Godhjerta skrev:
Alt har gått bra med ham etter det.

Det er helt fantastisk. Har lest det mange, mange ganger og blir like rørt hver gang. Husker det godt, og er utrolig deilig å lese sånne solskinnshistorier emoticon

Uke 34+2 ble det oppdaga.
Var på kontroll på sykehuset og hjem på perm, men måtte ut hver dag da. Så uke 34+6 ble jeg lagt inn fullt.Uke 35 ble jeg satt igang, da ble det fare for oss begge.

Kl 0800 - modningspille - kl 1200 - modningspille - kl 1700 - de tok vannet mitt.
Kl 1900 var fødselen skikkelig i gang, og jeg fikk komme ned på føden, fikk epidural (måtte). Kl 2345 begynte pressriene. 0030 var lille jenta ute ved hjelp av sugekopp.

Hu var 2 kg og 44 cm. Alt gikk helt fint med hu da, lita da, eneste hu ikke klarte var å suge bryst. SÅ vi var på sykehuset i 2 uker før vi fikk reise hjem. Måtte jo lære hu, fikk det kun til med ammeskjold til slutt da :)

Hu er nå 6 år og har det helt topp :)

Back
Topp