Hvor tidlig fikk du møte Jordmor ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Synes du det er lenge å vente til uke 12 for å få første svangerskapskontroll? I et pilotprosjekt får gravide tilbud om å snakke med jordmor rett etter at de har testet positivt.

Les mer om pilotprosjektet i Rogaland her!

Hvor tidlig fikk du møte jordmor?

Dagen før uke 16. De pleier ikke å ta inn før uke 16 fikk jeg beskjed om når jeg ringte 3-4 uker tidligere for å bestille time...

Jeg ringte like etter positiv test (3-5 uke) og fikk time hos jordmor når jeg var i ca uke 10 :)

Får ikke møtt jordmor før nå på tirsdag, og da er jeg i uke 24..

jeg var 23+6...

Uke 14 var jeg, men var hos lege i uke 6 da jeg fant ut at jeg var gravid.

Jeg ringte i ca uke 20, og fikk da komme inn med engang.
Kommunen her ønsker at gravide kommer inn før uke 12 (det er et prøveprosjekt), iallefall førstegangsgravide, men det er jo opp til enhver om en føler det er nødvendig.

Jeg fikk ikke møte henne før jeg var litt over 12 uker på vei. Jeg hadde ekstrem svanherskapskvalme og hadde virkelig behov for å snakke med noen, men fikk ikke det før kvalmen var nesten borte. Synes det var bedre om vi fikk det i de første 6-8 ukene.

Hadde første JM time i uke 16, førstegangskontrollen pleier man å ta hos legen her, der var jeg i uke 12, men hadde vært inne et par turer for sykemelding før den tid.

Uke 9, tror jeg. Det er ikke vanlig her, men jeg fikk tidlig og ekstra oppfølging fordi det ikke var planlagt, og fordi det har vært tøft for meg å forholde meg til svangerskapet.

Der var jeg første gang i uke 13 :)

Møtte jordmor for første gang når jeg var 18 uker på vei.

Back
Topp