hvor tidlig er greit å ta ultralyd?

Chris33

Flørter med forumet
Var gravid i fjor, og vi bestemte oss for å ta en privat tidlig ultralyd, var da i uke 10.

Det viste seg å være en MA da fosteret kun var 4-5 uker.
Jeg har lyst å ta så tidlig som mulig ultralyd denne gangen, men vet jo at det ikke er vits å ta for tidlig... så hvor tidlig kan man ta ?

Fikk beskjed at 10 uker var bra å ta UL så det skal jeg gjøre denne gangen:-) 

Sist jeg var gravid ble det oppdaget en cyste på den ene eggestokken, kom derfor inn til veldig tidlig UL, såg bare en liten "bønne":-) 

Spørs hvor mye dere vil se tenker jeg, er det bare ett lite bankende hjerte som står på ønskelisten for å få deg til å senke skuldrene (det gjør det hos meg) så kan man nok gå enda tidligere:-) Hør med legen:-)

Hjertet begynner å slå rundt uke 6, så uke 7-8 vil dere kunne se et bankende hjerte =D

Ja det er nok ikke mer som skal til for å slappe litt av :)
da prøver jeg å få til om en ukes tid :)

Takk for svar

Min lille jente så jeg første gang 8+2 Da så vi en liten baby med korte armer og et bankende hjerte. Det fineste jeg noen gang har sett <3

Denne gangen fikk jeg time 9+2
Gleder meg :)

Her satser jeg vel på at det blir ul rundt uke 7...og så igjen uke 9 og uke 11... Rett og slett for å prøve å roe panikken som dessverre har grepet meg...
Man ser stort sett fint et bankende hjerte i uke 7...

jeg senthe mail til en privat klinikk ang UL, fikk svar tilbake at de anbefalte å vente til uke10.

Idag ringte jeg de for å bestille time og sa jeg ønsket i neste uke, da er jeg 7+2.
Traff på en herlig dame som spurte om jeg skulle komme kun for å berolige meg selv og se om det var liv, og det stemmer jo, så hun sa at jeg fint kunne komme så tidlig :) :)

Så nå grugleder jeg meg til tirsdag.... krysser fingrene for at alt står bra til og at vi kan se ett bankende hjerte... :)

Ville ventet til uke 8 ca. Selv vært på mange ul allerede. Så ingenting før uke 6+4 Vært på mange Forde de trodde jeg var gravid i egglederen

Back
Topp