Hvor tidlig er det mulig å kjenne bevegelser..?

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Hva tenker dere?

Sist kjente jeg første gang i uke 14. Daglig fra uke 15 og mannen kjente det på utsiden i slutten av uke 16.

Nå er jeg akkurat kommet i 11 svangerskapsuke og av og til lurer jeg på om det jeg kjenner i magen er bevegelser fra knøttet.. Vet ikke om det er det eller om det i det hele tatt er mulig.

Tenker at jeg som førstegangs må vente ganske lenge før jeg kjenner noe..

Hva tenker dere?

Sist kjente jeg første gang i uke 14. Daglig fra uke 15 og mannen kjente det på utsiden i slutten av uke 16.

Nå er jeg akkurat kommet i 11 svangerskapsuke og av og til lurer jeg på om det jeg kjenner i magen er bevegelser fra knøttet.. Vet ikke om det er det eller om det i det hele tatt er mulig.
Det er mulig ja

Har kjent i uke 12 før. Da jeg var i uke 15 hoppet hele magen min rundt med sistemann. Helt turbo[emoji1][emoji85] helt sprøtt å se på film at magen danser.

Hva tenker dere?

Jeg lurer på det samme... Er jo 4.gangs nå, og kjente liv tidligere og tidligere i de forrige svangerskapene. Tydelig i uke 14 sist.
Jeg var 11+0 på fredag. Skvatt skikkelig om ettermiddagen da jeg syntes i kjenne noe som rørte seg like over skambeinet (Livmora er kommet et godt stykke over). Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Litt som små, små luftbobler? Og tarmene ligger jo ikke like over skambeinet, foran livmora, liksom ... :p Har kjent noe hver dag etter det, faktisk. Sier til meg selv at det umulig kan være fosterets bevegelser så tidlig - men hva er det da? :rolleyes:

Hva tenker dere?

Jeg er 10+4 idag og på ultralyd så vi babyen røre på seg med både armer og bein, 4,1 cm lang fra hode til rumpe. Med beina er den jo enda litt lenger, så jeg tenker at det ikke er så unaturlig om det skal være mulig å kjenne den, i hvert fall ikke hvis man vet hvordan det kjennes fra før og du er jo da enda litt lenger enn meg. Jeg kjenner ingenting enda og det er helt merkelig å se alle bevegelsene jeg ikke kjenner på ul...

Med første kjente jeg helt sikkert i uke 15, da dyttet jeg forsiktig mot livmora, og babyen «svarte» ved spark :) de to neste svangerskapene har jeg ikkje kjent før uke 18, men da hadde jeg morkaka foran som «støtdemper» :) nå er jeg 11+5, og har kjent små luftbobler nede på magen til og fra de siste dagene, men kan like godt være luft som baby altså ;)

Uke 15-16 med første. Og ganske sikker på at jeg kjente bevegelser i uke 12 med andre, da de samme bevegelsene bare ble sterkere etterhvert. Man vet jo litt hva man skal kjenne etter med andremann. Gleder meg :D

Hvis jeg husker rett så kjente jeg ikke noe før rett før oul med første, dvs uke 18 :) Etter det var det helt Texas inni der. Aktiv type inni og veldig aktiv utenfor magen. ;)

Jeg lurer på det samme... Er jo 4.gangs nå, og kjente liv tidligere og tidligere i de forrige svangerskapene. Tydelig i uke 14 sist.
Jeg var 11+0 på fredag. Skvatt skikkelig om ettermiddagen da jeg syntes i kjenne noe som rørte seg like over skambeinet (Livmora er kommet et godt stykke over). Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Litt som små, små luftbobler? Og tarmene ligger jo ikke like over skambeinet, foran livmora, liksom ... :p Har kjent noe hver dag etter det, faktisk. Sier til meg selv at det umulig kan være fosterets bevegelser så tidlig - men hva er det da? :rolleyes:
Som 4. gangs tror jeg du kan kjenne noe nå. Selv er jeg 2. gangs, men tror jeg bare har fantomspark.

Ganske sikker på at jeg har kjent små bevegelser. :Heartred velger iallefall å tro at det er baby, synes det er en koselig tanke. :Heartred

Snoker litt fra oktober gruppen.:happy: kan ikke helt forklare det, men imorges rett etter at jeg våknet, skvatt jeg til av at jeg kjente noe bevege/poke i overkant av skambeinet mitto_O. Ble helt stum og rar. Spurte legen min om det idag, hun sa det er ikke umulig, men veldig rart siden jeg ikke har noen tidligere svangerskap foran meg. Er 12+6

Last edited:
Jeg begynte å kjenne litt sist uke hvis jeg ikke husker feil. Altså uke 10... :-) og der fult mulig det ikke er den lille altså.
Men det jeg kjenner var det samme jeg kjente med førstemann i uke 16.
Og fostre beveger seg i disse tider og jeg har lest det «øver på» å bruke armer og ben.

Kjenner det ikke hver dag, men i blant.
Kan fostre «reagere» allerede nå på mat og drikke jeg spiser ?
Satt å spiste is, også kjente jeg like etterpå noe i magen. Det var liksom for smått og (det kilte) til at det var luft i magen. Når jeg har kjent det har det vært på samme sted (ved trusekanten), og det føles faktisk som en maur ... he he .. og det varer i to sekunder bare.

I følge en av mine tusen apper skal det ikke være mulig å kjenne noe så tidlig. Sist kjente jeg ikke først i uke 22-23, så jeg regner med at det blir lenge til. Hadde faktisk en del fantomspark etter sist graviditet, mannen kjente det tilogmed en gang - så luft kan kjennes ut som baby :)

I følge en av mine tusen apper skal det ikke være mulig å kjenne noe så tidlig. Sist kjente jeg ikke først i uke 22-23, så jeg regner med at det blir lenge til. Hadde faktisk en del fantomspark etter sist graviditet, mannen kjente det tilogmed en gang - så luft kan kjennes ut som baby :)

Hadde også det etter førstemann. Men det jeg kjenner nå er noe helt annet.. Men om det er baby eller ikke vet jeg ikke. Tenker at det er det og blir happy :Heartred

det er mulig. Sjekket med flere jordmødre og fostermedisinere.

Men er jo mange måter å kjenne liv på. F eks er det stor forskjell på å kjenne de luftboblene som man ofte kjenner i starten og direkte spark/dult

Med første kjente jeg ingenting før i uke 22 eller noe sånt. Hadde morkaka foran, da, så da er det visst vanlig at det tar litt tid. Denne gangen er den bak, så da får jeg forhåpentligvis kjenne noe litt før :pompus:

Back
Topp