Hvor tidlig er det innafor å høre hvor folk har tenkt å være i julen?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Eller reelt sett altså "kommer dere hit eller ikke?"

Jeg forventer sånnsett ingen fra svigerfamilien. Mine foreldre kommer. Svigermor var her i fjor. Svigerfar har ny familie og feirer hjemme, sammen med sin svigerfamile. Svigerinnene mine var hhv hos sin far og hos sin svigermor i fjor og skal vel trolig til sin mor eller noe sånn i år, altså ikke hit. Med mindre svigermor kommer hit siden vi også har en ettåring i jula og svigerinnene på slep, med eller uten kjæreste og samboer. Sistnevnte kombinasjon oppi fem stykker blir heftig å huse med overnatting...

Reelt har jeg ikke behov for å vite på lenge. Jeg bare driver og tenker oppi hodet mitt og liker å vite hva jeg skal se for meg. Både ang mat, overnatting og den ettårsdagen som desverre blir et veldig amputert familieselskap siden hun er født første juledag.

Jeg synes det er innafor å spørre nå jeg.

Jeg finner ikke meldingen jeg sendte i fjor. Men mener det var i forbindelse med bestilling av lam til jul (vi har pleid å bestille et halvt lam. Salte og tørke fenalår og pinnekjøtt selv) for da er det jo litt relevant hvor mange vi blir. Det er sånn ca i månedsskiftet så altså ikke så lenge til.

Da har du god grunn for å spørre :)

Jeg ville spurt nå, ser ikke noen grunn til at man ikke kan svare på ser nå.

Greia er at jeg kommer fra en familie hvor det strengt tatt var bestemt før jul i fjor at mine foreldre kommer hit i år, de var hos min bror i fjor.

Mens svigerfamilien min, særlig svigermor, er av typen som tar opp slikt i november...
Hun har sikkert ikke planlagt evt feriedager enda.og slett ikke tenkt på å spørre sine døtre om de kommer hjem til jul

Fyker nok avsted en melding i løpet av helga :-)

Takk for kalibrering

Jeg syns det er helt innafor å spørre nå, jeg :) Vi har akkurat kjøpt flybilletter til julefeiring hos svigers, tror svigermor syns det er greit å vite det allerede nå slik at hun kan planlegge måltider, hvem som skal sove hvor, osv.

Har spurt, og fått svar av to av tre. Den tredje regner jeg ikke med uten minst en av de andre, så derved kommer ingen av svigers til jul. Men mine foreldre kommer, så vi blir totalt sju, hyggelig mengde det.

Back
Topp