Min nr 1 ble født 38+0 og nr 2 kom 37+0. Med nr 2 hadde jeg kraftige rier (gråte-rier liksom), men de påvirket ikke åpning (startet 36+1). Fikk da beskjed om at de ikke ville hjelpe til med åpning før 37+0 fordi de regnet det som prematurt (Ullevål, hvis det er av betydning). En dansk jordmor forsnakket seg og sa at i DK regnes det ikke som prematurt etter 36+0, så om det var opp til henne hadde de hjulpet meg [emoji15][emoji85] (Hjalp ikke meg der og da å høre det altså [emoji23][emoji23]). Men 37+0 åpnet det seg av seg selv.
Begge mine har vært friske og fine, ikke noen tegn til å være født 2-3 uker (eller mer) før sine jevnaldrende venner, for å si det sånn. Så jeg tenker det er helt greit altså!
Nå med twinsa har legene sagt at de ikke stopper fødselen fra uke 34+0, og at alt etter det er helt OK for at disse blir født. Blir satt igang i uke 37 (de venter ennå med å bestemme hvilken dag, men det er utfra hvilken dag de er flest på jobb - får et helt team med på føden når det er to på én gang). Alt fra 37+0 synes de var Ok å sette igang for min del nå, hvertfall. Og de setter igang pga min form, selvom babyene har det bra, så jeg tenker at det ville de ikke gjort om det ikke var greit, liksom.
Ble langt det her [emoji23] Men det går nok uansett bra, skal du se!