Hvor tidelig er det best å kjøpe vogn?

malints97

Andre møte med forumet
Jeg er veldig usikker på hvor tidelig man burde kjøpe vogn. jeg venter en liten gutt i juni. har noen eksempel på når jeg burde kjøpe da eller osen vogn som er lurt? xsmile9

Av og til kan vogn være bestillingsvare, så et par måneder før kan være lurt i alle fall.

Når du skal velge kan det være lurt å gå i en butikk og snakke med dem der om hva slags kriterier du har til vogna. Skal du kunne se ungen når han er i sportsdelen, feks? Skal du ha den inn og ut av bil mye? Gå turer på asfalt eller i skogen? Blir det mye by/sentertrilling? Så hjelper de deg å finne en passende vogn ut fra det. Iom at du får junibaby kan det være lurt å huske på å kjøpe en med romslig bag, iom at babyen fremdeles ligger i bag når det blir kaldt og den er ganske stor. Skal være plass til både stor baby og varm pose osv.

Tusen takk :)
Av og til kan vogn være bestillingsvare, så et par måneder før kan være lurt i alle fall.

Når du skal velge kan det være lurt å gå i en butikk og snakke med dem der om hva slags kriterier du har til vogna. Skal du kunne se ungen når han er i sportsdelen, feks? Skal du ha den inn og ut av bil mye? Gå turer på asfalt eller i skogen? Blir det mye by/sentertrilling? Så hjelper de deg å finne en passende vogn ut fra det. Iom at du får junibaby kan det være lurt å huske på å kjøpe en med romslig bag, iom at babyen fremdeles ligger i bag når det blir kaldt og den er ganske stor. Skal være plass til både stor baby og varm pose osv.

På emmaljunga er det 6-8 uker bestillingstid om de ikke har vognen inne :)
Så signerer jeg kålormen. Og legger til at du kan velge mellom svingbare og ikke svingbare. Om du vil ha 3 eller 4 hjul, og om de skal være med luft eller ikke

Hva er du ute etter?
Brukt? Kjøp når du kommer over en vogn i god stand til god pris.
Ny? Finn ut hva slags vogn du vil ha. Sjekk evt leveringstid. Følg med på gode tilbud og slå til.

Tenker det er ok at vognen er i hus til permisjonsstart. Da kan jo ting plutselig skje fort :)

Kan være greit å handle inn før permisjonen starter, man vet jo aldri når de melder sin ankomst :) Jeg har gjort mange kupp underveis i svangerskapet ved å være medlem av diverse kundeklubber. Mange gode tilbud, og flere tusen å spare om man kjøper på riktig tidspunkt. ... Finnes utrolig mye bra brukt på Finn også.

Ve bestilte emmaljunga på mandag. selgeren sa til oss at man ikke burde vente for lenge fordi leverandør går tom for enkelte farger. De blir ikke produsert igjen før etter sommeren ;)

Med storesøster bestilte vi tre mnd før termin men hentet og betalte den aldri før hun var født! Mamma har opplevd å miste et barn ved termin, og hun sa det var grusomt å komme hjem til en barnevogn som stod klar! Så jeg kjente litt på den! Men synes det var veldig greit å ikke kjøpe før etterpå. Butikken hadde bare solgt den videre om vi ikke hadde hentet, og vi hadde ikke brukt for å ha den klar. Tror pappaen synes det var stas å hente den hjem mens jeg var på sykehuset, og jeg gledet meg masse til å komme hjem å se den :-)

Jeg kjøpte vogn i går :) er i uke 27, så er kanskje litt tidlig, men er greit å dele opp de store innkjøpene :) skal jo ha både bilstol, seng og stellebord også

Jeg kjøpte vogn tidlig for det var tilbud, så vi fikk vogn i hus allerede i januar :p Er enig med Starfish, hun hadde gode poeng :)

Back
Topp