Hvor tar dere hull i ørene på ungene?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Frisør/gullsmed, eller piercing studio?

Ikke at mi skal få enda, men med ønsket kommer tankene. Hun ønsker, jeg nekter, men tenker.

der er jo anbefalt piercing studio. Det er tatoveringsjappa her i byen det. Helt sikkert flinke. 16 års aldersgrense eller tillatelse fra foreldre om du er yngre (og 18 år på tatovering og intim piercing) Jotakk, vi skulle ha helt, helt vanlige hull i ørene. (Om noen år) Tusenlappen er nå greit nok, men tatoverings-studio? Hun må ikke bare bli 10-12, jeg tror kun kanskje faktisk må bli 16 :P

Jeg kommer nok til å ta det på et piercingstudio. Er så mye som taler imot frisør.

Ja, jeg vet det er rimeligre der, men det gjøres jo også på en annen måte, og smykket er også billigere, så prisforskjellen er altså forklarbar.

Mine hull er også tatt hos frisør, og gitt den opplevelsen av kvalitet (for å si det sånn, det er ikke egentlig helt bent....) og de var ikke overbevisende sikre og flinke (Jeg var voksen) så skjønner jeg hvorfor anbfalingen er som den er, men mange slike steder tar ikke små unger (og det er jo egentlig bra i seg selv på et vis.) Nå skal ikke mi få hull enda uansett men det stritter litt mot å ta henne med på en tatoo-plass...

Jeg kommer nok til å ta det på et piercingstudio. Er så mye som taler imot frisør.

Ja, det er virkelig det.

JEg må bare bruke de årene som er igjen til å overtale meg selv til at det er greit å gå dit. Og da skal hun definitivt ikke være seks. Når de har 16 års aldersgrense. (Ja, og med foreldrenes tillatelse før, men hun får ikke enda)

Jeg fikk mine hos frisør og har aldri hatt problemer, men det kan jo bare ha vært flaks. ;)

Jeg fikk mine hos frisør og har aldri hatt problemer, men det kan jo bare ha vært flaks. ;)

Borsett fra infeksjon i det ene har ikke jeg heller hatt mye problemer, men de er ikke helt å¨samme sted. Det er litt irriterende. Ikke mye, men jeg ser det selv

Ja, det er virkelig det.

JEg må bare bruke de årene som er igjen til å overtale meg selv til at det er greit å gå dit. Og da skal hun definitivt ikke være seks. Når de har 16 års aldersgrense. (Ja, og med foreldrenes tillatelse før, men hun får ikke enda)

Hehe, høres litt voldsomt ut å ta med en liten unge på tatoveringssjappe. :P Hadde stusset selv.

Borsett fra infeksjon i det ene har ikke jeg heller hatt mye problemer, men de er ikke helt å¨samme sted. Det er litt irriterende. Ikke mye, men jeg ser det selv

Uansett hvor lite det er så er det jo et irritasjonsmoment når en ser det godt selv. Søsteren min har det samme "problemet" som deg og det irriterer henne også.

Uansett hvor lite det er så er det jo et irritasjonsmoment når en ser det godt selv. Søsteren min har det samme "problemet" som deg og det irriterer henne også.

Men kan liksom ikke få tatt et nytt sånn en mm eller to til siden heller, det blir for nært. Også måtte de jo grodd igjen da, og det skjer åpenbart ikke fort for je har gått uten nå i et års tid siden lillemor ville rive dem ut, men np prøvde jeg igjen med noen små og de har fått være i fred, men hullene er jo der.

Så de blir bare sånn.

Men kan liksom ikke få tatt et nytt sånn en mm eller to til siden heller, det blir for nært. Også måtte de jo grodd igjen da, og det skjer åpenbart ikke fort for je har gått uten nå i et års tid siden lillemor ville rive dem ut, men np prøvde jeg igjen med noen små og de har fått være i fred, men hullene er jo der.

Så de blir bare sånn.

Hehe, nei, det går nok ikke.
Tror neppe de gror igjen da. Jeg har knapt hatt øredobber i i flere år og det har aldri vært problem å sette inn noen. Så er glad jeg er fornøyd med mine.

Hehe, nei, det går nok ikke.
Tror neppe de gror igjen da. Jeg har knapt hatt øredobber i i flere år og det har aldri vært problem å sette inn noen. Så er glad jeg er fornøyd med mine.

Jeg har hørt om andre som har grodd igjen når de ikke bruker dem, men jeg har hatt lange opphold i tiden med små barn, og har tre barn så jeg har hatt mange lange opphold. En gang var det litt sårt å sette inn øredobb etter en lang pause, men aldri grodd igjen skikkelig og tror ikke det skjer heller.

Jeg er veldig motstander av å ta hos frisør, tror jeg linket artikkel om hvorfor i en annen tråd? Men det er både av smittegrunner, samt at man får mer komplikasjoner og plager av å bruke en slik "pistol". Dessuten får mange hullene plassert ganske skjevt.

Piercing/tattoveringsstudioer er ikke så skumle de altså, folk bruker å være hyggelig, og om de ikke er det drar man ett annet sted. De fleste ok steder som kan piercing bruker å være veldig ok og proffe rundt barns første piercing.

Man drar ikke et annet sted når det er bare et, og selv det innebærer å dra til byen, som ikke akkurat er et sted man er hver måned, for å si det sånn.

Jeg tror nok de er ok, men jeg drar ikke seksåringen dit. Men jeg tror det er der hun får dem, jeg skal glatt forklare mannen hvorfor vi skal betale over det dobbelte, pga pistl vs piercing og vise til at mine er skjeve. Men nå skal jo ikke seksårigen min ha heller Nettopp fordi hun vare er seks. Så hun skal vente.

Piercingstudio var min på. 16 års aldersgrense på piercinger, med unntak av øreflipp. Der har de 5/6 år med individuell vurdering. De kan med andre ord si nei selv om barnet er 5/6 år hvis de oppfatter det som at ikke barnet selv ønsker. Kostet 1500kr inkludert smykke og rensemiddel.

Ble frisør her. Tok selv hos frisør også.
De er rette og fine, og ikke noe problem hos noen av oss.

Drev og kikket på tattoosteder, men det fant jeg det som minst 12 års grense, rundtom..

Synes det er litt dumt.. Altså. Da finner man seg jo bare et annet sted. Bedre om de kunne foretatt en vurdering og ta hull ordentlig. Har skjønt det som at det også er mindre smertefullt å ta hos tatovør enn med sånn pistol...

Mi fikk på piercingstudio (ikke jeg som tok henne med), men det jeg ville valgt OM det var mitt initiativ.
Jeg bruker kun piercingstudioer selv og ville nok ikke la noen skyte hull i ørene på meg nå, selv om jeg gjorde det når jeg var yngre.

Selv tatt hos frisør og vært fornøyd med det:) min frisør tar og er flink så om det blir hull i ørene etterhvert går vi til henne :)

Dattera mi har veldig lyst på hull i ørene, men jeg har sagt at hun skal vente til etter sommeren. Da er hun nesten 7 år.
Jeg vil ikke at hun skal ta hull i ørene, for jeg er redd for at hun skal få vondt. Men tror jeg må gi meg denne gangen, for hun har snakket om det i et helt år.

Slitsomt å være hønemor.:chicken:

Back
Topp