Hvor stressa skal man bli....?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Sitter her og vurderer om jeg stresser litt for mye med det, og kanskje til og med er en smule hysterisk (?!), men jeg syns det er vanskelig å være den som skal følge med på om lille er som normalen.

På jordmorsiri sin side så står det:
At det er greit om man kjenner 5 bevegelser i løpet av 20 minutter en gang om dagen,
for så å stå lengre ned på siden at dersom lille ikke følger normalen i sine bevegelser, skal man reagere.

Nå har det seg sånn at jeg kjente jo litt liv igår, og litt liv idag. Men det er bare litt. Det kommer en bølge her og der, men svakt forsåvidt. Det er mindre enn normalt, og jeg har ikke kunnet feks "ta tak" i foten hennes siden torsdag, noe jeg har kunnet daglig en stund.

Så tenker jeg at det er jo trangere om plassen i tillegg, så tydelige spark vil jo forsvinne, og disse bølgene som jeg kaller det vil overta. Men når bølgene minsker da.

Lurer også på om jeg har en mindre aktiv baby en mange andre, for ser folk skriver at de har liv hele dagen, og at det kommer gjennom magen omtrent - sånn har jeg aldri hatt det. Jeg trodde helt ærlig fra før jeg ble gravid og, at spark og bevegelse skulle være mye mer tydelig enn det jeg noen gang har hatt.

Ultralyd for 1,5 uke siden viste jo at jeg har en stor, frisk jente så kanskje hun bare er rolig??

Måtte bare skrive ned litt tanker - flere som synes det er litt tøft med alle bekymringene...?

Sånn har de fleste det, hele tiden ;) Jeg kan bli grepet av panikk flere gang i uken fordi jeg egentlig ikke har kjent noe hele dagen. Men så plutselig slår han til, men ikke nødvendigvis med spark, men slike bulende litt ubehagelige bevegelser.

Med nr to måtte jeg nesten legge meg ned for å kjenne noe som helst, han var så rolig i magen (og er det ennå), mens denne gangen er det mye aktivitet. Altså må det være i forhold til din baby og ikke andres :) Er du bekymret ville jeg ringt, bevegelsene skal være daglig, selv om de gjerne forandrer seg pga mindre plass, men de skal ikke utebli! Med første måtte jeg ringe, tror det er ganske normalt (å ringe, altså) :)

babyer er så forskjellig så må hvertfall ikke sammenligne deg med andre :-) gutten min var ekstremt rolig og jeg var på sjekk flere ganger på sykehuset fordi det var så lite liv, men han var frisk og fin, alt var bra i magen og har nå en hva jeg kan kalle rolig, men veldig aktiv snart 3 åring i hus.

hun i magen nå har jeg vært bittelitt bekymret for innimellom, men ikke slik at jeg har følt for å ringe sykehuset for hun er så varierende, noen dager med mye aktivitet og noen dager med veldig lite. det er bare sånn hun er, er aktiv, men trenger litt hvile også i tillegg vet jeg også at jeg har kjent henne mye mindre dager hun mest sannsynlig har ligget og sparket og slik innover mot ryggen min.

men er du bekymret så ringer du føden så får du undersøkelse og snakket med de som kan dette her godt, bedre enn en gang for mye enn lite :-)

Ingen av mine barn har vært lik.
Jeg har en nå som er utrolig snill enda da. Men jeg kjenner han litt om morran og litt på kvelden.
Om det er veldig stille så drikker jeg litt kald veske det bruker å hjelpe på..

Du skal kjenne daglig, om du ikke gjør det og det ikke hjelper å drikke noe sukkerholdig, spise isbiter/is eller sånne ting, hadde jeg ringt føden for å høre hva de tenker.

Men jentungen var det veldig lite og rolig. Hadde ofte turer på sykehuset for å se at alt var som det skulle, noe det var, men man skal jo sjekke likevel.

Back
Topp